مقالات سنگ

بهترین سنگ مرمریت آباده

بهترین سنگ مرمریت آباده

یکی از بهترین سنگ های ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و انجام پروژه های عمرانی سنگ مرمریت است. این سنگ ساختمانی دارای طرح و رنگ متنوعی است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از معماران و طراحان توجه ویژه ای به آن کنند.در این مقاله از وبسایت پالس استون قصد داریم تا به معرفی بهترین سنگ مرمریت آباده بپردازیم.

 

کاربرد سنگ مرمریت در چه مواردی است؟

  • نمای داخلی ساختمان ها و کفپوش ها
  • ساخت مصنوعات تزئینی لوکس
  • کانترسازی و استفاده در کابینت آشپزخانه
  • کاسه های روشویی سرویس های بهداشتی مراکز تجاری

 

بهترین سنگ مرمریت آباده کدام مدل است؟

سنگ مرمریت آباده ممتاز یا بدون رگه: این نوع مرمریت آباده که دارای کمترین رگه و خطوط می باشد، بهترین و با کیفیت ‌ترین سورت را دارد.

سنگ مرمریت آباده ممتاز

این سنگ دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت ‌های مرمریت آباده است، اما به دلیل کیفیت بالا، استحکام و مقاومت بیشتر و ظاهر یکدست، بهترین گزینه برای استفاده در پروژه‌ های ساختمانی است.اگر به دنبال خرید بهترین سنگ مرمریت آباده هستید، این نمونه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سایر سورت ‌های مرمریت آباده مانند: گل پنبه‌ ای، کرم و گل برفی هم گزینه‌ های مناسبی هستند.در مجموعه پالس استون می توانید بهترین مدل های این سنگ را با مناسب ترین کیفیت و قیمت ممکن خریداری کنید.

 

چه عواملی باعث تغییر رنگ سنگ مرمریت می ‌شوند؟

عوامل مختلفی باعث تغییر رنگ در این سنگ می‌ شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • ناخالصی ‌ها: ناخالصی ‌های معدنی مانند: اکسید آهن، ماسه و رس در سنگ مرمریت باعث می شود تا رنگ آن زودتر تغییر پیدا کند.
  • گرما: گرمای زیاد نیز یکی از عوامل تغییر رنگ در این سنگ است.
  • هوازدگی: هوازدگی، که شامل عوامل فیزیکی و شیمیایی است، نقش به سزایی در تغییر رنگ سنگ مرمریت دارد. از مهمترین عوامل هوازدگی می توان به: بارش باران ‌های اسیدی، رطوبت و دیگر عوامل جوی اشاره کرد.
  • اجرای نادرست: عدم اجرای درست سنگ از جمله مواردی است که می تواند، پس از مدتی باعث تیره شدن سطوح سنگ شود.

 

5 نکته مهم در زمان استفاده از سنگ مرمریت آباده

اگر به دنبال بالا بردن طول عمر و نگه داری سنگ هستید با مطالعه نکات زیر می توانید، طول عمر این سنگ را بالاتر ببرید.

  1. زیرسازی استاندارد و اصولی: زیرسازی باید مطابق با استانداردهای فنی انجام شود. این مراحل: شامل آماده ‌سازی بستر زیرساخت، عایق بندی مناسب و استفاده از مصالح با کیفیت در زمان نصب آن است.
  2. شستشوی دوغاب: پس از نصب سنگ و قبل از خشک شدن دوغاب، باید سریعاً با آب محل دوغاب کاری شده را تمیز کرد. تا هیچ رد و اثری از دوغاب باقی نماند. این کار از ایجاد لکه ‌های نامطلوب بر روی سطوح سنگ جلوگیری می ‌کند.
  3. اسکوپ کردن سنگ‌ های توری دار: انجام این کار برای سنگ ‌های دارای لک و ترک، مثمر ثمر است. زیرا ظاهر طبیعی سنگ حفظ خواهد شد.
  4. استفاده از مصالح با کیفیت: در زمان نصب این سنگ لازم است تا از مواد و مصالح بسیار مرغوب استفاده کنید تا طول عمر و دوام سنگ شما بالاتر رود.
  5. پوشش با رزین و اپوکسی: برای درخشندگی بیشتر و پر کردن حفر ه ‌های سنگ می توانید از مواد رزین و اپوکسی استفاده کنید.

با انجام نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توانید بهترین سنگ مرمریت آباده را داشته باشید.

طریقه تمیز کردن سنگ مرمریت

چه عواملی بر قیمت سنگ مرمریت آباده تأثیر می‌ گذارند؟

کیفیت سنگ: کیفیت این سنگ به صورت مستقیم روی قیمت آن تاثیر گذار است. مواردی چون: طرح ظاهری، رنگ، میزان خلوص و یک دست بودن سنگ، استحکام، درخشندگی و مرغوبیت ساب از مواردی هستند که باعث بالا رفتن قیمت سنگ مرمریت می شود.

معدن سنگ: معدن این سنگ نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی آن است. سنگ هایی که از معادن خاص استخراج می ‌شوند، باقیمت بالاتری به فروش می رسند.

ابعاد: ابعاد سنگ هم همیشه به نوبه خود تاثیر به سزایی در قیمت انواع سنگ ساختمانی داشته است. سنگ‌ هایی با ابعاد بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

سورت : سورت بندی سنگ های ساختمانی همیشه در قیمت نهایی آن تاثیر گذار بوده است.

هزینه استخراج و حمل و نقل: هزینه استخراج و حمل و نقل سنگ از معدن تا کارخانه در قیمت کلی آن تاثیر می گذارد. به هر اندازه مسافت حمل و نقل بیشتر باشد، قیمت نهایی کالا بیشتر خواهد شد.

رگه ‌های سنگ: رگه‌ های موجود در سطوح سنگ باعث بالاتر رفتن کیفیت و تخلخل سنگ می شود. به هر اندازه میزان رگه ها کمتر باشد و سنگ یکدستر به نظر برسد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

تمامی این موارد جدای از تعیین قیمت نهایی تاثیر به سزایی در انتخاب بهترین سنگ مرمریت آباده از نظر کارشناسان و فعالان حوزه زمین شناسی دارد.

 

هم چنین جهت خرید سنگ مرمریت در انواع مختلف به صورت مستقیم از کارخانه میتوانید با شماره تماس 09124374841 با مشاورین ما ارتباط داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *