مقالات سنگ

بهترین برند سنگ ساختمانی

بهترین برند سنگ ساختمانی

در مقاله قبلی در رابطه با بهترین سنگ تراورتن سفید و خصوصیات هر کدام با شما صحبت کردیم. همانطور که می دانید سنگ های ساختمانی همیشه در اولویت اصلی برای انواع پروژه های ساختمانی هستند.امروزه بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز به دنبال استفاده از بهترین برند سنگ ساختمانی هستند. اما برای استفاده از بهترین نمونه از سنگ های ساختمانی باید در گام اول کمی اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم.در ادامه این مقاله از وبسایت پالس استون قصد داریم تا چند نمونه سنگ پرکاربرد را به شما معرفی کنیم.

 

سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه  یکی از انواع سنگ تراورتن است که به دلیل زیبایی طبیعی، مقاومت مناسب و کاربرد بالا در ساخت مصنوعات سنگی در بسیاری از پروژه های ساختمانی است.این سنگ از معادن مختلف در ایران استخراج می ‌شود و دارای رنگ ‌های مختلفی مثل: قرمز، زرد، خاکستری، سبز و قهوه ‌ای است.

 

مشخصات سنگ تراورتن آتشکوه

رنگ: سفید تقریباً یکدست، با رگه‌ های ناخالص محدود

ابعاد: متغیر، با توجه به معادن مختلف استخراج

نوع ساب: ساب پذیری بالا

ضخامت: ضخامت این سنگ با توجه به کاربرد آن در انواع پروژه های ساختمانی، متفاوت است.

کاربرد

در ساخت مصنوعات سنگی نظیر: آبنما، صراحی، مجسمه، سنگ نما ساختمان ‌ها به ویژه در نمای رومی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا کلی

زیبایی طبیعی: سنگ تراورتن آتشکوه دارای زیبایی منحصر به فردی است. این سنگ را از اعماق زمین استخراج می کنند.

مقاومت: مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارد، همچنین استحکام خوبی نسبت به حرارت، خوردگی، سایش و تغییرات آب و هوایی مناطق مرطوبت دارد.

اگر به دنبال بهترین برند سنگ ساختمانی در ایران هستید، خرید سنگ تراورتن آتشکوه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

سنگ تراوتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از محبوب ‌ترین انواع سنگ‌ های تراورتن در ایران است که به دلیل زیبایی، استحکام و ویژگی‌ های منحصر به فردش، در صنعت ساختمان ‌سازی جایگاه ویژه ای دارد.

معادن سنگ دره بخاری در شهرستان محلات قرار دارد و ماهانه بیش از 15 هزار تن از آن تولید می ‌گردد.

سنگ تراورتن دره بخاری دارای رنگ‌ های: سفید، کرم و بژ است و از ترکیب کانی‌ های کلسیت و آرگونیت تشکیل شده است. یکی از ویژگی ‌های برجسته این سنگ، تراکم بالای آن است که به معنای داشتن دانسیته بالا و ساختار جامد و متراکم آن است.

سنگ تراورتن دره بخاری

 

این خصوصیت باعث شده تا مقاومت این سنگ به نسبت سایر سنگ‌ های هم رده اش بالاتر رود. این ویژگی استحکام بالایی به سنگ تراورتن دره بخاری می ‌بخشد و آن را برای استفاده در ساختمان‌ ها و نماها مناسب می ‌سازد.

این سنگ هم در گروه بهترین برند سنگ ساختمانی در ایران قرار دارد.

 

سنگ تراورتن عباس آباد | پادشاه سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل کیفیت استثنایی خود شهرت دارد و در خانواده سنگ های تراورتن قرار گرفته است. منبع استخراج این سنگ در شهرستان نیم آور در نزدیکی محلات قرار است.این معدن به عنوان یکی از بزرگترین معادن موجود در ایران می باشد. سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد طیف متنوعی از رنگ های: زرد، قهوه ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید را به نمایش می گذارد.این سنگ از ترکیباتی مثل: آهن و کلسیم تشکیل شده است. بدون شک سنگ تراورتن عباس را می توان به عنوان پادشاه سنگ های ساختمانی و جز بهترین برند سنگ ساختمانی لقب داد.

 

سنگ تراورتن ابیانه

معادن سنگ تراورتن سفید ابیانه در حومه شهرستان کاشان قرار دارد. این سنگ در سورت های سفید استخراج می شود. از سنگ تراورتن ابیانه می توان در ساخت نمای کلاسیک، رومی و نماهای ترکیبی استفاده کرد. استفاده از این سنگ باعث می شود تا نمای ساختمان زیباتر و باشکوه تر به نظر برسد.

 

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب یکی از پرکاربردترین و مشهورترین انواع سنگ نماها در ایران است. این نمونه سنگ معادن مختلف استخراج می‌ شود و رنگ آن از طیف کرم، روشن تا تیره در بازار سنگ ایران موجود است.تراورتن تکاب به دلیل تراکم بالا، مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار دارد. همچنین تخلخل بالای آن باعث شده تا به راحتی به ملات ساختمانی بچسبد.سنگ تراورتن تکاب دارای رنگ بسیار خاص و شیک نقره‌ ای با لکه و رگه ‌های سفید است. این سنگ مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه دارد و زیبایی منحصر به ‌فردی به ساختمان می ‌بخشد.همچنین تراورتن تکاب مقاوم در برابر حرارت، سایش و لغزش است. از کاربردهای متنوع آن می ‌توان به: کفپوش ساختمان، دیوارپوش منازل، کانتر آشپزخانه و محیط هایی مثل حمام اشاره کرد.

 

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد از معادن موجود در شهرستان محلات در نزدیکی استان مرکزی ایران استخراج می ‌شود. این سنگ به علت داشتن تخلخل مناسب عایق حرارتی و صوتی خوبی است. حفره ‌های موجود در سنگ حاجی آباد باعث شده تا مقاومت آن در برابر گرما و سرمای شدید بالاتر رود.

سنگ تراورتن حاجی آباد در طیف رنگی از جمله: سفید، کرم، شکلاتی، طوسی، زرد و قرمز در بازار سنگ ایران خرید و فروش  می شود.این سنگ به دو شکل موج دار و بدون موج برش داده می ‌شود و در هنگام نصب آن، ملات سیمانی داخل حفره هایش نفوذ کرده و باعث شده تا چسبندگی آن به ملات ساختمانی بالاتر رود.

سنگ تراورتن حاجی آباد

تراورتن حاجی آباد در درجه ‌بندی ‌های مختلفی از جمله: حاجی آباد سوپر، ممتاز، درجه 1، 2، 3 در بازار سنگ ایران وجود دارد.

 

سنگ کریستال الیگودرز

سنگ کریستال الیگودرز، که به نام سنگ چینی الیگودرز نیز شناخته می ‌شود، یک نوع سنگ ایرانی است که به دلیل ظاهر زیبا و جذابش در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.این سنگ از معادن موجود در ایران تولید می ‌شود و در گروه سنگ های چینی الیگودرز، سنگ کریستال ابری، سنگ سیرجان قرار دارد.سنگ کریستال الیگودرز زمینه سفید رنگی دارد. همچنین خطوط نامنظم طوسی و مشکی موجود در سطوح آن باعث شده تا جزء بهترین و معروف ‌ترین سنگ ‌های چینی ایران به شمار رود.

این نمونه سنگ به دلیل سطح براق و انعکاس نوری بالا باعث می شود تا نمای داخلی ساختمان روشن تر شود.امروزه از این سنگ در محیط هایی چون: کف پوش واحد‌های اداری، لابی ساختمان های تجاری، دیوارپوش سرویس های بهداشتی و کانتر آشپزخانه ها استفاده می شود.سنگ کریستال الیگودرز تخلخل پایینی دارد و مقاومت آن در برابر سرما، گرما و شرایط محیطی مختلف مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *