مقالات سنگ

بهترین سنگ برای دیوار حیاط

بهترین سنگ برای دیوار حیاط

سنگ های ساختمانی کاربردهای مختلفی دارند و امروزه به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما و گرما، استفاده های بسیاری از آن ها می شود. بسیاری از افراد دوست دارند تا بهترین سنگ برای دیوار حیاط خانه خود را خریداری کنند. همچنین در بسیاری از ساختمان ها لازم است تا از چندین نمونه استفاده شود. به فرض مثال اگر به دنبال بهترین سنگ برای کف پارکینگ هستید، باید سنگ مناسب با ویژگی های این محیط را انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله از وبسایت پالس استون به معرفی چند سنگ مرغوب به جهت استفاده در دیوار حیاط ساختمان را به شما معرفی می کنیم.

 

سنگ دیوار حیاط باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حیاط خانه و یا ویلای شخصی شما یکی از مهمترین فضاهای ساختمان به شمار می رود. لذا انتخاب سنگ مناسب برای چنین محیطی باید با راهنمایی کارشناسان و فروشندگان باتجربه حوزه سنگ ساختمانی صورت بگیرد. از آنجایی که نمی توان هربار سنگ نمای حیاط ساختمان را تعویض و یا تعمیر کرد، پس باید به دنبال استفاده از بهترین سنگ برای دیوار حیاط باشید. قبل از خرید سنگ ساختمانی حتما این نکات را در نظر بگیرید.

  1. استحکام و مقاومت بالا

بعضی از سنگ های ساختمانی در حقیقت کیفیت و استحکام پایینی دارند. به بیان ساده تر ترکیبات داخلی آن ها مقاومت چندان چشمگیری در برابر سایش، فشار، حرارت و موادی اسیدی را ندارد. همچنین در بعضی از کارخانه های سنگبری از رزین های باکیفیتی برای بالا بردن استحکام آنها استفاده نمی شود. به همین دلیل پس از مدتی تغییر رنگ بالایی در آن ها دیده می شود و یا پس از مدتی دچار ترک خوردگی خواهند شد.

ویژگی های سنگ مناسب دیوار حیاط

  1. مقاوم در برابر رطوبت

رطوبت آب و هوا همیشه موضوع بسیار مهمی در انواع مصالح ساختمانی بوده است. در صورتی که سنگ ساختمانی مرغوبیت چندان بالایی نداشته باشد. نمی توان انتظار بالایی در برابر بارش باران و یا آب و هوای مناطق شرجی از آن داشت. یکی از اصلی ترین ویژگی های بهترین سنگ برای دیوار حیاط ساختمان درصد تخلخل سنگ است. به هر اندازه تخلخل سنگ پایین تر باشد، در برابر نفوذ آب بیشتر دوام می آورد.

  1. طرح و رنگ مناسب با نما

ظاهر سنگ و میزان طرح و رنگ آن برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است. سنگ هایی با رنگ تیره گرمای بیشتری را به خود جذب می کنند. اما سنگ هایی با ظاهر روشن تر در برابر تابش مستقیم نور خورشید، جذب گرمای کمتری دارند. اگر به دنبال گاهش گرمای محیط هستید، سنگ هایی با ظاهر روشن و دلباز را انتخاب کنید. همچنین ترکیب و ظاهر سنگ حیاط باید با سایر قسمت های داخلی ساختمان شما همخوانی داشته باشد. این ویژگی هم در کنار سایر نکات بالا نقش مهمی در انتخاب بهترین سنگ برای دیوار حیاط دارد.

 

معرفی 4 سنگ مناسب دیوار حیاط

بعد از آشنایی با ویژگی های بارز سنگ دیوار حیاط، حال قصد داریم تا چند نمونه از سنگ های مناسب این محیط را به شما معرفی نماییم. بهترین نمونه ها بر اساس کیفیت و تخلخل عبارت اند از:

 

1-سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ ‌ها برای نمای ساختمان در ایران است. این سنگ به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود مانند: زیبایی، استحکام، مقاومت در برابر عوامل جوی و تنوع رنگی بالا گزینه مناسبی برای دیوار حیاط خانه و یا ویلای شما می باشد. در میان تمامی سنگ های تراورتن، سنگ تراورتن حاجی آباد به لحاظ قیمت و کیفیت یکی از بهترین نمونه ها است.

 

2-سنگ بازالت

سنگ بازالت یک سنگ آذرین یا آتش فشانی است که از گدازه‌های موجود در آتش فشان ها تشکیل می ‌شود. این سنگ به دلیل داشتن سیلیس پایین و خاصیت گرانروی بالا به یک سنگ با استحکام و بادوام تبدیل شده است. امروزه از این سنگ در محیط هایی مثل: سنگ نما، کفپوش، سنگ تزئینی و ایجاد عایق حرارتی استفاده می کنند. اگر به دنبال تهیه بهترین سنگ برای دیوار حیاط هستید، سنگ بازالت انتخاب مناسبی می باشد.

سنگ بازالت

3-سنگ ماسه

این سنگ یک نمونه سنگ رسوبی است که 90 درصد آن از کوارتز تشکیل شده است. از مهمترین ویژگی های آن می توان به : مقاومت بالا در برابر آب و هوا، تغییرات دما، استحکام خمشی بالا، قابلیت تحمل وزن‌ های سنگین، مقاومت در برابر سرما و قیمت مناسب آن اشاره کرد. این نمونه سنگ جایگاه ویژه ای در حوزه ساخت و ساز دارد و در محیط هایی مختلفی از جمله: کفپوش، دیوارپوش، نرده ساختمان و سنگ فرش مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ را هم می توان در لیست بهترین سنگ برای دیوار حیاط ساختمان قرار دارد.

 

4-سنگ لاشه

سنگ لاشه، سنگی با ظاهری نامنظم با ضخامت های مختلفی از یک تا ۵ سانتی متر است. از این نمونه سنگ می توان در صنعت ساختمان سازی استفاده کرد. این سنگ ها به صورت طبیعی استخراج می شوند و با کمترین تغییرات و تنها با فرآیند تیکه کردن به ابعادهای مختلف تولید می شوند. سنگ لاشه در رنگ های مختلفی نظیر: قهوه ای، زرد، سبز، قرمز، آبی و برخی رنگ های دیگر در بازار سنگ ایران قابل خریداری است. اگر به دنبال ساخت دیوارهایی با استحکام و مقاومت بالا به سبک قلعه های قدیمی هستید، سنگ لاشه بهترین گزینه پیش روی شما است.

 

سخن نهایی با شما

در این مقاله از وبسایت پالس استون به معرفی ویژگی های سنگ مناسب حیاط ساختمان و چند نمونه از انواع سنگ ساختمانی برای استفاده در این محیط پرداختیم. هر سنگ ساختمانی کیفیت و دوام متفاوتی دارد و نباید بدون داشتن آگاهی هر نمونه ای را انتخاب کرد اگر به دنبال کسب نتیجه و رضایت بالا از انتخاب سنگ نمای ساختمان خود هستید، با مشاوران باتجربه و دلسوز در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم با مطالعه محتوای این مطلب آگاهی مناسبی را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *