مقالات سنگ

بهترین سنگ برای کف بالکن

بهترین سنگ برای کف بالکن

بالکن هر ساختمان مسکونی و یا اداری یکی از قسمت های مهم آن است. بیشتر ساختمان هایی که امروزه ساخته می شوند، دارای تراس یا بالکن هستند. لذا انتخاب مواد و مصالح ساختمانی باکیفیت برای این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از ساختمان های لوکس از بهترین سنگ برای کف بالکن استفاده می کنند. چرا که سنگ های ساختمانی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دوام و استحکام بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید سنگ برای کف بالکن هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

از چه سنگ هایی برای کف بالکن استفاده کنیم؟

برای انتخاب بهترین سنگ برای کف بالکن، باید به چند فاکتور مهم توجه کنید. برخی از سنگ های طبیعی ساختمانی که برای کف بالکن مناسب هستند عبارتند از:

 

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل ساختار متراکم و دانسیته بالا، مقاومت خوبی در برابر آب و هوای گرم و خشک و مرطوب دارد. این سنگ در انواع سایزهای مختلف در بازار سنگ ایران موجود است و می ‌تواند برای محیط‌ های باز و داخلی گزینه مناسبی باشد. یکی از بهترین مدل های سنگ گرانیت برای استفاده در کف بالکن، سنگ گرانیت سبز با فرآوری بوش همرچرمی است.

 

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت، سنگ مقاومی است که بیشتر برای محیط‌ های بدون رطوبت و فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این نمونه از لحاظ اقتصادی، هزینه نصب و در دسترس بودن برای استفاده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان، حیاط، دیوار، کف، محوطه سازی، تراس و بالکن انتخاب مناسبی است. یکی از بهترین مدل های سنگ مرمریت به لحاظ قیمت و کیفیت سنگ مرمریت آباده MAB100 است.

سنگ مرمریت آباده مناسب کف بالکن

سنگ مرمر

این نمونه که به جرعت می توان به آن لقب بهترین سنگ ساختمانی را داد. ساختار داخلی این سنگ به دلیل خاصیت متراکم بودن آن، مقاومت بالایی در برابر آب و هوای مناطق شرجی و سردسیر دارد. در بیشتر منازل قدیمی و مراکز مذهبی مثل: مساجد و زیارتگاه ها از این نمونه سنگ استفاده شده است. اگر به دنبال سنگی با دوام بیش از 100 سال بدون تغییر و خوردگی هستید، سنگ مرمر بهترین انتخاب پیش روی شما است.

 

خانواده سنگ های کریستالی و چینی

این گروه از سنگ های ساختمانی هم امتحان خوبی در برابر ضربه، فشار و تغییرات آب و هوایی پس داده اند. این سنگ با طیف رنگی روشن و سفید در بازار کارخانه های سنگبری تولید می شود. البته در بعضی از سورت ها مایل به سفید هاله ها و رگه های طوسی در سطوح آن وجود دارد. به هر اندازه که درصد این خطوط و هاله های رنگی پایین تر باشد و رنگ آن سفیدتر به نظر برسد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. از این نمونه هم می توان به عنوان بهترین سنگ برای کف بالکن استفاده کرد.

 

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از کانی‌هایی مانند: پریت، سیمونیت، هماتیت، گرافیت و کوارتز تشکیل شده است. به همین دلیل سنگی با میزان سختی بالا می باشد. بخش زیادی از فروش سنگ های ساختمانی به این نمونه تعلق دارد. به دلیل معادن داخلی در ایران، کیفیت بالا، نصب آسان و… در بیشتر پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در میان سایر تراورتن ها، سنگ تراورتن حاجی آباد ظاهر زیباتر و تخلخل پایین تری دارد.

 

سنگ بازالت

این سنگ به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما، برای استفاده در محیط ‌های باز و داخلی مناسب است. این نمونه سنگ ساختمانی را می توان به عنوان بهترین سنگ برای کف بالکن در آب و هوای مناطق سردسیر استفاده کرد.

سنگ بازالت مناسب کف بالکن

سنگ کف بالکن باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. در برابر شرایط جوی آب و هوا مقاوم باشد.
  2. حداقل ضخمات آن دو سانتی متر باشد تا در برابر فشار و تحمل بارهای سنگین دچار ترک خوردگی نشود.
  3. سنگ تراس و یا کف بالکن باید در برابر جذب آب، بارش باران و سرما دچار فرسودگی و تغییر رنگ نشود. به همین دلیل باید در زمان انتخاب سنگ به درجه تخلخل سنگ توجه کرد.
  4. به راحتی قابل شستشو باشد و در صورت ریختن هرگونه مایع شیمیایی و اسیدی سطح آن دچار لکه نگردد.

با در نظر گرفتن موارد بالا می توانید، بهترین سنگ برای کف بالکن را انتخاب کنید. پس در زمان سفارش و تهیه انواع سنگ های ساختمانی به این موارد توجه نمایید.

 

نتیجه گیری نهایی

در این مطلب از وبسایت پالس استون به معرفی چند نمونه از سنگ های مناسب برای محیط بالکن و تراس ساختمان پرداختیم. همانطور که در سایر مطالب به این نکته اشاره کردیم که انتخاب سنگ مناسب برای هر محیطی باید با مشورت کارشناسان حوزه سنگ صورت گیرد. در اینجا بازهم به این توصیه، اشاره می کنیم که برای برای سفارش و تهیه سنگ با افراد متبحر مشورت کنید. در مجموعه ما می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان باتجربه در زمان سفارش سنگ بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *