مقالات سنگ

بهترین سنگ برای کف حیاط

بهترین سنگ برای کف حیاط

حیاط هر خانه یکی از پر رفت و آمدترین قسمت های هر ساختمان است. این محیط را می توان با انواع مصالح ساختمانی از جمله: کاشی، سرامیک، موزائیک و چمن مصنوعی کفپوش کرد. اما در میان تمامی این مصالح ساختمانی سنگ بیشترین طول عمر را دارد و ظاهر زیباتری به نمای داخی ساختمان می دهد. همچنین می توانید از این کانی ارزشمند به عنوان بهترین سنگ برای دیوار حیاط خانه هم استفاده کنید. استفاده از سنگ های ساختمانی محدودیت خاصی ندارد، اما لازم است تا با دانش و اطلاعات کافی آن ها را انتخاب کنیم. در ادامه این مطلب با چند نمونه از بهترین سنگ برای کف حیاط خانه آشنا خواهید شد.

 

برای کف حیاط کدام سنگ بهتر است؟

انتخاب سنگ برای کف حیاط باید با توجه به در نظر گرفتن عواملی همچون: میزان رفت و آمد افراد، تردد وسایل نقلیه، شرایط آب و هوایی صورت گیرد. در این میان سنگ های زیر می توانند بهترین انتخاب برای چنین محیطی باشند.

 

خانواده مشهور سنگ های گرانیت

سنگ های گرانیت یکی از بهترین گزینه ‌ها برای کف حیاط خانه و یا ویلا است. این سنگ از ویژگی های مثبتی چون: مقاومت بالا در برابر ( سایش ضربه، نفوذ آب، تنوع رنگی، سهولت نصب، نگه داری ) و قیمت مناسب برخوردار است. سنگ های گرانیت را تقریبا می توان در بیشتر شهرهای ایران خریداری کرد. از سنگ گرانیت نطنز گرفته تا سایر معادنی مثل: گرانیت بیرجند، تایباد و زاهدان، تمامی این مدل ها را می توان به عنوان بهترین سنگ برای کف حیاط خانه استفاده کرد.

سنگ گرانیت مناسب کف حیاط

سنگ مرمریت

این سنگ ها طیف بسیار گسترده ای دارند. اما در زمان انتخاب آن ها باید شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی شهر محل زندگیتان را در نظر بگیرید. لازم است تا این حقیقت را بدانید که سنگ مرمریت به اندازه گرانیت ها مقاوم نیستند. به همین دلیل پیشنهاد ما در زمان خرید سنگ مرمریت، سفارش سنگ هایی با ضخمات 3 سانتی متر است. زیرا سنگی با ضخامت 3 سانتی متر مقاومت بالاتری در برابر بارش باران و سرما دارد. با این وجود می توان آن ها در لیست بهترین سنگ برای کف حیاط قرار داد. در میان تمامی مدل های موجود سنگ مرمریت نجف آباد، سنگ مرمریت گلدن بلک، صلصالی و دهبید بالاترین کیفیت را دارد.

 

سنگ های چینی

این خانواده از سنگ های ساختمانی هم بعد از سنگ گرانیت، به عنوان با استحکام ترین سنگ در ایران شناخته می شود. سنگ های چینی آب را کمتر جذب می کنند. و در برابر عوامل جوی هوا مثل: سرما و یخ و یخبندان مقاومت بالایی دارند. جالب است بدانید که انتخاب نام این سنگ هیچ ارتباطی به کشور چین ندارد و تمامی معادن آن در ایران قرار دارد. اگر به سطوح این سنگ ضربه بزنید، صدایی مثل برخورد اشیا به ظروف چینی آن ها شنیده می شود. به همین جهت نام این سنگ را سنگ چینی گذاشته اند. بهترین نمونه سنگ چینی برای کف حیاط ساختمان، سنگ های معادن الیگودرز و ازنا است.

 

پادشاه سنگ های ساختمانی ( سنگ تراورتن )

این نمونه سنگ هم همیشه در هر محیطی توانسته تا عرض اندامی کند. سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های مثل: تخلخل پایین، ظاهر زیبا، مقاومت بالا و طیف رنگی مختلف گزینه مناسبی برای کف حیاط هستند. معادن داخلی این سنگ در ایران باعث شده تا در انواع پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند. سنگ های تراورتن در ابعاد و اندازه های مختلفی فرآوری می شوند. و باتوجه به در دسترس بودن آن ها و هزینه نصب مقرون به صرفه می توانند در لیست بهترین سنگ برای کف حیاط قرار بگیرند. در زمان سفارش سنگ تراورتن برای ساخت و ساز حتما با مشاوران متخصص حوزه سنگ مشورت کنید.

سنگ تراورتن مناسب کف حیاط

بهترین سنگ برای کف حیاط بر اساس نحوه فرآوری

هر کدام از سنگ های زیر بر اساس نوع و نحوه فرآوری می توانند، گزینه مناسبی برای کف حیاط باشند.

 

سنگ شیاری

سنگ شیاری یکی از انواع سنگ‌ های مناسب برای کف حیاط است. این سنگ ها به دلیل داشتن سطح ناصاف و صیقل نخوره مقاومت مناسبی دارند. همچنین از لغزندگی افراد در مناطق مرطوب جلوگیری می کنند. سنگ های شیاری در برابر تغییرات آب و هوایی و تابش نور خورشید مقاوم اند و طول عمر بالایی دارند.

 

سنگ های تیشه ای

این نمونه سنگ ها را می توان از سایر مدل هایی مثل: سنگ مرمریت و چینی تولید کرد. به این صورت که در زمان نصب توسط نصاب، ضربات چکش تیشه ای به سطوح آن زده می شود. انجام این کار باعث زبر شدن و نامنظم شدن سطوح آن می شود. این نمونه بهترین گزینه به جهت جلوگیری از سرخوردن افراد در مناطقی با بارش برف و باران بالا است.

 

سنگ بوش همر

سنگ بوش همر یکی از انواع فرآوری سنگ بازالت است که با حرکات چرخشی دستگاه، سطوح این سنگ را به شکل ناصاف و زبر در می آورند. این فرآوری باعث ایجاد سطحی ناهموار و ضد لغزش در سنگ می ‌شود. و آن را برای استفاده در محیط‌ های بیرونی و پر رفت و آمد مناسب می ‌سازد. این نمونه سنگ به دلیل داشتن سطح ناصاف و زبر، مقاومت بالایی در برابر: سایش، ضربه و لغزندگی دارد. این سنگ یکی از بهترین گزینه ‌ها برای: کف حیاط، پیاده‌ رو و محوطه ‌سازی است. همچنین در ساخت نمای ساختمان هم می توان از آن استفاده کرد.

 

چکیده کلی از این مطلب

در این مقاله از مجله آموزشی وبسایت پالس استون به معرفی چند نمونه سنگ مناسب کف حیاط پرداختیم. هدف ما از ارائه این مطلب بالا بردن آگاهی شما دوستان و علاقه مندان به حوزه سنگ های ساختمانی است. اگر در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارید، همیشه انتخاب سنگ مناسب را با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع پروژه و بودجه کلی در نظر بگیرید. در صورتی که به دنبال بهترین سنگ برای کف حیاط خانه و یا هر پرژوه ساختمانی هستید، مشاوران ما می توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. امیدواریم با مطالعه این مطلب آگاهی مناسبی به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *