مقالات سنگ

بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی

بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی

یکی از مهمترین دغدغه هایی که بسیاری از طراحان داخلی و فعالان حوزه ساخت و ساز دارند. انتخاب بهترین کفپوش برای سالن پذیرایی و آشپزخانه است. از مواد و مصالح ساختمانی مختلفی می توان برای کفپوش ساختمان استفاده کرد. اما در میان تمامی این کفپوش ها سنگ از مقاومت بیشتری برخوردار است. انتخاب بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی باید مطابق با ظاهر داخلی ساختمان و بودجه شما انجام شود. در این مقاله از سری مقالات مجله آموزشی پالس استون به معرفی چند سنگ مرغوب برای کف سالن پذیرایی می پردازیم.

 

از چه سنگ هایی برای کف پذیرایی استفاده کنیم؟

در جواب این سوال باید اینگونه بیان کرد. از سنگ هایی با مقاومت بالا، تم رنگی مختلف و نصب آسان باید در کف سالن های پذیرایی استفاده کرد. بهترین نمونه ها باتوجه به رضایت خریداران و کارشناسان حوزه سنگ عبارت اند:

 

سنگ های آذرین درونی ( گرانیت )

این نمونه سنگ از لحاظ کیفیت، قیمت و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سنگ مناسبی برای کف سالن پذیرایی است. همچنین در ابعاد و اندازه های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. سنگ گرانیت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب دچار تغییر رنگ و آسیب نمی شود و استحکام مناسبی دارد. این سنگ را می توان در لیست بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی قرار داد. در میان تمامی مدل های گرانیت در بازار سنگ ایران، سنگ گرانیت سبز دانه اناری G19 یکی از مدل ها پرطرفدار برای کف سالن پذیرایی و آشپزخانه است.

سنگ گرانیت دانه اناری مناسب کف پذیرایی

سنگ های مرمر

یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سنگ های موجود در طی چند دهه اخیر سنگ مرمر است. این نمونه واقعا به عنوان یک سنگ همه کاره و خوش رنگ و ظاهر است. سنگ مرمر انعکاس نور را به خوبی منتقل می کند. به همین جهت در مقابل تابش مستقیم نور خورشید آسیب نمی بیند و مقاوم است. اما به نگه داری های خاصی نیازمند است و نباید گذاشت تا لکه ها و آلودگی های موجود در محیط روی آن باقی بماند. در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی سنگ مرمر قیمت بالاتری دارد، اما در کنار این قیمت بالا ظاهر و جلای خاصی را به محیط می بخشد. سنگ های مرمر همیشه در اولویت انتخاب طراحان داخلی قرار دارند و جز بهترین سنگ ها برای کف سالن پذیرایی هستند.

 

خانواده سنگ های مرمریت

شاید با خود بگویید که این نمونه سنگ همان سنگ مرمر است. اما بر اساس تحقیقاتی که در علم زمین شناسی انجام شده است. این سنگ ویژگی های یکسانی با سنگ مرمر ندارد. به صورت کلی سنگ های مرمریت برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد انتخاب مناسبی نیست. اما به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است. یکی از نمونه های پرکاربرد و مناسب برای کف سالن پذیرایی، سنگ مرمریت گلدن بلک است. این سنگ ظاهر سیاه رنگ با خطوط و رگه های طلایی شکلی دارد و برای کفپوش سالن پذیرایی خانه گزینه بسیار خوبی است. همچنین از ویژگی های خاصی از جمله: مقاومت در برابر رطوبت، ضربه و فشار هم برخوردار است.

 

سنگ چینی کف

بعد از بررسی چند نمونه سنگ به عنوان بهترین سنگ برای کف پذیرایی ساختمان، قصد داریم تا شما را با سنگ چینی آشنا کنیم. سنگ چینی یا سنگ کریستال یکی از سنگ ‌های ساختمانی پرکاربرد است. سنگ چینی از دسته سنگ‌ های آهکی دگرگون است. معادن این سنگ در مناطق مختلفی از جمله: قروه در استان کردستان، سیرجان در استان کرمان، نجف آباد اصفهان و الیگودرز قرار دارد. سنگ چینی به دلیل ساختار بلورین و کریستالی، ظاهری زیبا و دلبازی به محیط می دهد و از استحکام بالایی برخوردار است. از این نمونه هم می توان به عنوان بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی استفاده کرد.

سنگ چینی مناسب کف پذیرایی

سنگ های آهکی مثل تراورتن

با توجه با بررسی های اخیر، این نمونه سنگ مقاومت کمتری در مقایسه با گرانیت دارد. سنگ تراورتن دارای مقاومت خوب، زیبایی و صیقل‌پذیری عالی است که آن را برای استفاده در کف‌پوش مناسب می‌کند.  این سنگ از مقاومت و زیبایی خاصی برای استفاده در محیط داخلی و خارجی ساختمان برخوردار است. سطوح آن به گونه ای است که مانع لیز خوردن افراد در محیط های مرطوب می شود. اگر به دنبال بهترین سنگ برای کف سالن پذیرایی هستید، این نمونه به لحاظ کیفیت و قیمت جوابگوی شما خواهد بود.

 

سخن نهایی با شما

در این مقاله به معرفی 5 نمونه سنگ مرغوب برای استفاده در کف سالن پذیرایی خانه پرداختیم. اگر در مناطق سردسیر و یا گرمسیر زندگی می کنید. باید به دنبال سنگی مطابق با شرایط آب و هوایی محل زندگیتان باشید. همچنین در زمان خرید سنگ حتما با کارشناسان باتجربه و طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کنید. هر سنگ با توجه به ویژگی هایی که دارد، مناسب هر پروژه و تغییرات جوی آب و هوا است. لذا از انتخاب سنگ هایی با کیفیت پایین و تنها با در نظر گرفتن سلیقه ظاهری خودداری کنید. از وقتی که به جهت مطالعه این مطلب گذاشتید، سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *