مقالات سنگ

بهترین سنگ برای کف پشت بام

بهترین سنگ برای کف پشت بام

در این نوشته از سایت پالس استون میخواهیم به معرفی بهترین سنگ برای کف پشت بام بپردازیم. امروزه با زیاد شدن آپارتمان ها و خانه های چند طبقه کمتر افرادی از نعمت حیاط بهره مند هستند به همین منظور سعی بر آن است که از پشت و بام های خانه به عنوان روف گاردن استفاده شود و یک فضای مناسب ایجاد کنند اما سوال این است که بهترین و مناسب ترین سنگ برای کف پشت بام ها کدام ها می باشند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

بهترین سنگ برای کف پشت بام

در پاسخ به این سوال که بهترین سنگ برای کف پشت بام کدام است باید بگوییم که در گذشته از موزاییک ها برای کف حیاط و یا پشت بام بسیار استفاده می شد اما امروزه به دلیل مقاومت بالا و تنوع در سنگ های ساختمانی از متریال های جدید و انواع سنگ های ساختمانی برای کفپوش ها استفاده می شود که این سنگ ها انواع مختلفی نیز دارند و تمامی سلیقه ها را نیز پوشش خواهند داد.

از جمله پر استفاده ترین سنگ ها میتوانیم به سنگ های تراورتن، سنگ گرانیت و سنگ مرمریت و سنگ ساختمانی چینی اشاره کنیم که بسیار برای کفپوش پشت بام مناسب خواهند بود در ادامه شما را با ویژگی های هر یک از این سنگ ها آشنا خواهیم کرد.

 

بهترین سنگ برای کف پشت بام

 

1- سنگ تراورتن

بهترین سنگ برای کف پشت بام تراورتن خواهند بود زیرا از مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع شرایط آب و هوایی دارند و ابعاد این سنگ ها نیز بزرگ می باشد و میتواند سطحی صاف و یک تکه را به شما بدهد. از دیگر ویژگی های سنگ تراورتن میتوانیم به وزن پایین و مناسب آن شاره کنیم که وزن اضافی بر روی سقف خانه را اعمال نخواهد کرد. جالب است بدانید که سنگ های تراورتن در دو نوع صیقلی و چرمی در بازار موجود می باشد که پیشنهاد می شود از نوع صیقلی آن به دلیل لیز و لغزنده بودن آن استفاده نکنید و از تراورتن های چرمی برای پشت بام های خود استفاده کنید.

 

2- سنگ مرمریت

دومین و بهترین سنگ برای کف پشت بام سنگ مرمریت خواهد بود. البته به صورت کلی باید به این نکته اشاره کنیم که سنگ مرمریت به دلیل این که از خانواده ی سنگ های آهکی می باشد ممکن از بر اثر برخورد باران یا شرایط آب و هوایی دچار آسیب شود اما برای جلوگیری از این آسیب ها باید از سنگ های مرمریتی که به روش های تیشه‌ای و بوش همر فرآوری می‌گردد استفاده کنید که از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

 

بهترین سنگ برای کف پشت بام

 

3- سنگ گرانیت

یکی دیگر از بهترین سنگ برای کف پشت بام سنگ گرانیت خواهند بود. سنگ های گرانیت نیز در دو روش فلیم و صیقلی فرآوری خواهند شد که پیشنهاد میکنیم از گرانیت های فلیم شده در سطح پشت بام خود استفاده کنید زیرا دارای سطحی زبر می باشند و مانع از لیز خوردن شما خواهند شد. سنگ های گرانیت از مناسب ترین سنگ ها برای پشت بام خواهند بود و تنوع بسیاری دارند و قیمت آن ها نیز مناسب خواهد بود.

 

4- سنگ چینی

آخرین و بهترین سنگ برای کف پشت بام سنگ های چینی خواهند بود. جالب است بدانید سنگ چینی لایبید تیشه‌ای مقاوم‌ترین و یکی از زیباترین و مناسب ترین سنگ ها برای پشت بام خواهد بود و به دلیل مزایای بسیاری که دارد این نوع از سنگ ها پر کاربرد ترین سنگ ها برای پشت بام خواهند بود. از سنگ های چینی برای دیوار های پشت بام نیز استفاده خواهند که پیشنهاد می شود از سنگ های چینی صیقلی شده استفاده نکنید زیرا بر اثر بارش باران با برف بسیار لغزنده خواهند بود.

 

بهترین سنگ برای کف پشت بام

 

کلام آخر

در این نوشته سعی کردیم چهار تا از بهترین سنگ برای کف پشت بام را به شما معرفی کنیم و ویژگی های هر یک از این سنگ ها و دلیل مناسب بودن آن ها برای پشت بام را توضیح دادیم. شما میتوانید با توجه به بودجه و سلیقه ی خود از این سنگ ها برای پشت بام خانه ی خود استفاده کنید و یک فضای مناسب برای خود و خانواده تان به وجود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *