مقالات سنگ

بهترین سنگ تراورتن شکلاتی ( 8 تا از محبوب ترین ها )

بهترین سنگ تراورتن شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی، که به آن تراورتن شکلاتی نیز گفته می ‌شود، یک نوع سنگ رسوبی است که از رسوبات چشمه ‌های آب گرم تشکیل شده و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، در نما و تزئینات داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.اگر قصد خرید سنگ ساختمانی و یا خرید سنگ تراورتن در انواع رنگ ها مخصوصا شکلاتی را دارید. در ادامه این مقاله با موضوع بهترین سنگ تراورتن شکلاتی با ما همراه باشید تا به معرفی چند نمونه از این سنگ بپردازیم.

 

ویژگی‌ ها و مزایا سنگ تراورتن شکلاتی

قیمت مناسب: سنگ تراورتن شکلاتی نسبت به سنگ های دیگر بسیار ارزان ‌تر است و ارزش خرید بالایی دارد.

بافت متخلخل: ساختار این سنگ متخلخل و رسوبی است و به عنوان یک پوشش مستحکم در فضاهای مختلف می توان از آن استفاده کرد.

مقاومت بالا: این سنگ در برابر ساییدگی، تغییر رنگ، لب پریدگی و شکستگی بسیار مقاوم است و استحکام خوبی دارد.

ظاهر زیبا: ظاهر شکلاتی رنگ و منحصر به فرد این سنگ زیبایی آن را دو چندان کرده و باعث ایجاد نمایی شیک و لوکس در ساختمان می ‌شود.

وزن پایین: سنگ تراورتن شکلاتی نسبت به سنگ های دیگر وزن کمتری دارد و در نتیجه وزن کلی ساختمان را کاهش می ‌دهد.

 

کاربرد سنگ تراورتن شکلاتی

پوشش کف و دیوارها: این سنگ به دلیل بافت متخلخل و مقاومت بالا برای پوشش کف و دیوارها انتخابی عالی است و در فضاهای مختلف می توان از آن استفاده نمود.

نمای بیرونی ساختمان: استفاده از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ‌ها و محوطه‌ سازی گزینه مناسبی است.

ساخت مصنوعات سنگی: افرادی که در زمینه طراحی مصنوعات سنگی فعالیت می ‌کنند، از این سنگ برای ساخت گلدان، شومینه، مجسمه و باربیکیوهای سنگی استفاده می ‌کنند.

 

سنگ های تراورتن شکلاتی را چگونه باید تمیز کرد؟

سنگ تراورتن شکلاتی به دلیل ماهیت طبیعی و حساسیت آن، نیاز به تمیز کردن و نگهداری ویژه ای دارد. برای تمیز کردن این سنگ، توصیه می‌ شود از روش‌ های زیر استفاده کنید:

پارچه نرم: برای پاک کردن لکه ‌های آب و روغن از روی سطوح سنگ تراورتن شکلاتی، می ‌توانید از پارچه های نرم و نخی استفاده کنید. پارچه را با کمی مواد شوینده غیر اسیدی بر روی سنگ بکشید تا لکه از بین برود.

ابر ظرفشویی: برای از بین بردن لکه ها و آلودگی ها موجود روی این سنگ، می ‌توانید از ابرهای ظرفشویی نرم استفاده کنید. این روش برای پاک کردن لکه ‌های روغنی مناسب است.

نکته مهم: در زمان تمیز کردن سطوح این سنگ به هیچ عنوان از مواد شوینده اسیدی مانند جوهر نمک و یا اسیدهای قوی استفاده نکنید. زیرا باعث از بین رفتن رنگ سنگ و آسیب رسیدن به بافت آن خواهد شد.

 

چند نمونه از بهترین سنگ تراورتن شکلاتی برای خرید

تراورتن شکلاتی تکاب

1-تراورتن شکلاتی تکاب

سنگ تراورتن تکاب شکلاتی دارای طیف رنگی قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره می باشد. این سنگ همانند سایر سنگ تراورتن ها به دو صورت موج دار و یا بدون موج تراش داده می شود.

از ویژگی های بارز این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ جذاب و زیبا
  • بافت منظم و یکدست
  • مقاومت بالا در برابر سایش و ترک خوردگی

 

2-تراورتن شکلاتی دهشیر

سنگ تراورتن دهشیر شکلاتی یا همان یزد در طیف رنگی قهوه ای تیره تا بژ در بازار سنگ ایران وجود دارد. این سنگ به صورت تایل و اسلب و در دو مدل موج دار و بدون موج فرآوری می شود.تراورتن دهشیر به خاطر زیبایی و رنگ یکنواختی که دارد، جز پرفروش ترین و بهترین سنگ تراورتن شکلاتی لقب گرفته است.

 

3-تراورتن شکلاتی رامشه

تراورتن شکلاتی رامشه یک نوع سنگ تراورتن رسوبی و تزئینی است که از معادن موجود در استان اصفهان استخراج می ‌گردد. این سنگ به دلیل رنگ کرم شکلاتی و طرح ‌های متنوع، یکی از محبوب ‌ترین انواع تراورتن ها می باشد.قیمت سنگ تراورتن شکلاتی رامشه بسته به عوامل مختلفی مانند: کیفیت، نوع سنگ، ابعاد، رنگ، طرح  و روش استخراج آن متفاوت است.

 

4-تراورتن شکلاتی حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد به دلیل ظاهر زیبا و تراکم رنگی مناسب باعث شده تا در پروژه های معماری مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. تراورتن شکلاتی حاجی آباد در مقایسه با سایر سنگ ‌های تراورتن نظیر عباس آباد و آتشکوه، قیمت مناسب تری دارد.

 

5-تراورتن شکلاتی کاشان

تراورتن شکلاتی کاشان، نوعی سنگ تزیینی از جنس آهک متخلخل است. این سنگ از رسوبات آب های معدنی، غارها، چشمه های آب گرم و باقی مانده مواد موجود در کف دریاها و رودخانه ها به وجود می آید.این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می ‌شود و در ابعاد مختلف در بازار به فروش می رسد. از مهم ترین ویژگی ‌های آن می ‌توان به شفافیت بالا، سطحی بسیار براق و صیقلی و رنگ یکنواختش اشاره کرد.

 

6-تراورتن شکلاتی طرق

سنگ تراورتن طرق شکلاتی یکی دیگر از بهترین سنگ تراورتن شکلاتی در بازار است. این سنگ دارای موج های ریز (موج کبریتی) و موج درشت بوده و به صورت تایل، اسلب و در دو نوع موج دار و بی موج تولید می شود.از مهم ترین ویژگی های این نمونه سنگ می توان به مقاومت بالا، استحکام مناسب، خاصیت ساب پذیری، جذب آب نسبتا پایین و مقاومت در برابر نور خورشید اشاره کرد.

تخلخل پایین این سنگ باعث چسبندگی راحت آن به ملات ساختمانی می شود. کاربرد تراورتن شکلاتی طرق در ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت مصنوعات دکوراتیو، محوطه سازی و سنگ فرش پارکینگ ها است.معدن این سنگ در شهرستان طرق استان یزد قرار دارد.

تراورتن شکلاتی طرق

7-تراورتن شکلاتی ابرکوه

تراورتن شکلاتی ابرکوه یک سنگ تراورتن است که از معادن شهر ابرکوه در استان یزد استخراج می گردد. این سنگ به دلیل آب و هوای گرم و خشک ابرکوه، به وجود می آید.تراورتن شکلاتی ابرکوه با قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال، سنگی کهن و با اصالت است که در گذر زمان، زیبایی و استحکام خود را حفظ می کند.زیبایی ظاهری، استحکام بالا و تنوع رنگی آن باعث شده تا مورد توجه طراحان داخلی ساختمان و معماران خوش سلیقه قرار بگیرد.

 

8-تراورتن شکلاتی ایساتیس

سنگ تراورتن ایساتیس شکلاتی یک نوع سنگ تراورتن است که در طیف رنگی کرم، عسلی و شکلاتی می توان آن را خریداری کرد. این سنگ با طرح و سورت‌ های متنوع و زیبا در بازار عرضه می ‌شود.تراورتن شکلاتی ایساتیس به دلیل وزن نسبتا پایین و کیفیت خوبی که دارد، گزینه مناسبی برای نمای داخلی ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *