مقالات سنگ

بهترین سنگ ساختمانی تراورتن

بهترین سنگ ساختمانی تراورتن

سنگ های ساختمانی ویژگی ها و کاربردهای خاصی دارند. در این میان سنگ تراورتن توانسته است تا جایگاه ویژه ای در میان سایر سنگ ها پیدا کند.با این وجود بسیاری از افرادی که به دنبال خرید انواع سنگ ساختمانی هستند. همیشه دوست دارند تا بهترین سنگ ساختمانی تراورتن را انتخاب کنند.اگر شما هم یکی از علاقه مندان سنگ تراورتن هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با 8 نمونه از برترین مدل های آن آشنا شوید.

 

1. سنگ ساختمانی تراورتن آتشکوه

این سنگ زمینه سفید رنگی دارد و از موج های بسیار زیبایی بر روی سطوح خود برخوردار است. همچنین بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز از آن به عنوان بهترین سنگ نما سفید یاد می کنند.

تراورتن آتشکوه را می توانید در دو نوع موج دار و بدون موج در بازار سنگ ایران خرید و فروش می شود. از مهمترین ویژگی های آن می توان به چگالی بالا و مقاومتش اشاره کرد.

اگر به دنبال ساخت نمای داخلی، خارجی، محوطه سازی و پله های ساختمان هستید، خرید سنگ تراورتن آتشکوه گزینه مناسبی برای شما است.

 

2. تراورتن لوشان

سنگ تراورتن لوشان یکی از سنگ‌ های ساختمانی پر طرفدار در ایران است که به دلیل ویژگی‌ های خاص خود در بازار سنگ ‌های ساختمانی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

این سنگ از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سنگ‌ های تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن سلماس و سنگ تراورتن تکرم تکاب دارد و می ‌تواند جایگزین خوبی برای آن ‌ها باشد. از کاربردهای سنگ تراورتن لوشان می‌ توان به ساخت نمای بیرونی و داخلی ساختمان اشاره کرد.

تراورتن لوشان در ابعاد مختلف و با ضخامت ‌های 1.6 تا 1.7 سانتی متر تولید می ‌شود.

 

3. انواع تراورتن عباس آباد

در اینجا قصد داریم تا به معرفی یک نمونه از بهترین سنگ ساختمانی تراورتن که ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد بپردازیم. تراورتن عباس آباد که از معادن شهرستان نیم آور استخراج می شود.

این سنگ جدای از مقاومت بالایش می تواند در برابر تغییرات آب و هوا و ساییدگی به راحتی دوام آورد. در مجموعه پالس استون می توانید سنگ تراورتن عباس آباد را در طیف رنگی مختلفی از جمله: سفید، کرم روشن زرد، لیمویی و… خریداری کنید.

انواع تراورتن عباس آباد

4. سنگ تراورتن دره بخاری

اگر به دنبال ساخت نماهای خارجی ساختمان، آبنماها، لابی و محصولات دکوراتیو هستید، خرید سنگ تراورتن دره بخاری را فراموش نکنید.

چرا که این سنگ در برابر جذب آب بسیار مقاوم است و تراکم بالایی دارد. طیف رنگی سفید، عسلی و شکلاتی این نمونه سنگ تراورتن باعث شده تا در معماری مدرن و کلاسیک جایگاه خاصی پیدا کند و طراحان خوش سلیقه ای را به سمت آن بکشاند.

حتی اگر در موتور جستجوی گوگل عبارت بهترین سنگ ساختمانی تراورتن را جستجو کنید. خواهید دید که این نمونه سنگ توسط بسیاری از کارشناسان حوزه سنگ مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

 

5. سنگ ساختمانی تراورتن تکاب

یکی دیگر از سنگ های که در لیست بهترین سنگ ساختمانی تراورتن قرار دارد، سنگ تکاب است. محبوبیت بالای آن باعث شده تا از این سنگ به عنوان یک سنگ همه کاره یاد شود. تراورتن تکاب از رسوبات باقی مانده در چشمه های آب گرم به وجود می آید.

در بسیاری از انبارسنگ های ایران می توانید این نمونه را با طیف رنگی سیلور، کرم روشن و عسلی خریداری کنید. معمولا از سنگ تکاب برای ساخت محوطه، کفپوش و دیوارپوش استفاده می کنند.

 

6. سنگ تراورتن کاشان

بازهم به معادن سنگ در استان اصفهان رسیدیم. کاشان که در فاصله 200 کلیومتری شهر اصفهان واقع شده است. معادن سنگ بسیار با ارزشی دارد که می توان سنگ تراورتن آن را در لیست بهترین سنگ ساختمانی تراورتن و در رتبه ششم قرار داد.

البته شباهت این سنگ از لحاظ ظاهری به سنگ دره بخاری و حاجی آباد زیاد است. اما از لحاظ اقتصادی قیمت مناسب تری دارد. بیشتر معمارانی که به دنبال سنگ هایی با طیف رنگی: سیلور، شکلاتی و عسلی هستند، از این نمونه استفاده می کنند.

مانند بسیاری از تراورتن ها مقاومت و دوام خوبی دارد و در ساخت بسیاری از نماها و مصنوعات سنگی می توان از آن استفاده نمود.

 

7. سنگ تراورتن ابرکوه

اگر به دنبال جلوه و جلال بالایی در نمای داخلی و بیرونی ساختمان، ساخت کف‌ پوش، محوطه ‌سازی حرفه ای و پله ‌های واحدهای اداری و تجاری هستید، سنگ ابرکوه می تواند گزینه مناسبی باشد.

در کنار طیف رنگی: عسلی، شکلاتی و کرم روشنی که دارد به راحتی می توانید آن را در کنار سایر تراورتن ها استفاده کنید. چرا که رنگ کلی آن با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند و خاصیت صیقلی بالایی دارد.

سنگ تراورتن ابرکوه

حفره های موجود در روی آن باعث می شود تا سریع تر به ملات ساختمانی بچسبد. تراورتن ابر کوه یک سنگ مقرون به صرفه و ارزان است که می تواند جز خانواده بهترین سنگ ساختمانی تراورتن در ایران قرار بگیرد.

 

8. تراورتن دهشیر یزد

همانگونه که از اسمش پیداست معادن آن در شهرستان دهشیر یزد قرار دارد. این نمونه سنگ تراورتن زیبایی، تنوع رنگی بالا، قیمت مقرون به صرفه ای برای انجام پروژه های ساختمانی در اختیار فعالان حوزه ساخت و ساز می گذارد.

در بازار سنگ ایران می توانید این سنگ را در دو نمونه موج دار و بدون موج خریداری کنید. همچنین از مقاومت بالای آن در انواع شرایط جوی و خاصیت ساب پذیری مناسبش می توانید خاطر جمع باشید.

 

 

مقالات پیشنهادی:

بهترین سنگ برای کف ساختمان

بهترین برند سنگ ساختمانی

بهترین سنگ تراورتن نما

بهترین سنگ تراورتن عباس آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *