مقالات سنگ

بهترین مارک سنگ مرمریت

بهترین مارک سنگ مرمریت

باتوجه به تحقیقاتی که درباره سنگ مرمریت در جهان صورت گرفته است. کارشناسان حوزه صنعت و معدن به این تعریف دست پیدا کرده اند، سنگ مرمریت یکی از سنگ های آهکی دگرگون شده در جهان است. اجزای اصلی این سنگ از کربنات منیزیم تشکیل شده و آن را با نام های دیگری چون: مرمریت کلسیتی، منیزیمی و دولومیتی می شناسند. به هر اندازه میزان بلورهای موجود در آن کوچکتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. البته این سنگ به اندازه سنگ های تراورتن تخلخل ندارد، اما به لحاظ مقاومت در برابر فشار و سایش در درجه بالاتری قرار می گیرد. در این مقاله از وبسایت پالس استون قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از بهترین مارک سنگ مرمریت بپردازیم.

 

چند ویژگی سنگ مرمریت به نسبت سایر سنگ ها

1. طرح و ظاهر بسیار خاص و درخشان
2. وزن مناسب و نسبتا بالا
3. نصب و اجرای بسیار راحت
4. تخلخل پایین و قدرت چسبندگی خوب به ملات ساختمانی
5. نفوذ پذیری عالی در برابر جذب آب
6. مقاومت سایشی و حراراتی بالا
7. ساب پذیری مناسب
8. معادن استخراج متعدد و در دسترس
9. بازه قیمتی خوب

 

 

بهترین مارک سنگ مرمریت در بازار

1-مرمریت ارسنجان

سنگ ارسنجان یکی از سنگ های خانواده مرمریت است. این سنگ را که معمولا با نام پرطاووسی ارسنجان در بازار سنگ می شناسند. رنگ ظاهری آن در طیف: خاکستری و بژ است. از مهمترین خصوصیات آن می توان به: جذب آب پایین و مقاومت بالایش در برابر ضربه و فشار اشاره کرد. اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت با زمینه روشن و ظاهر لوکس هستید، انتخاب این نمونه را فراموش نکنید.

 

2-سنگ مرمریت خوی

استخراج این نمونه سنگ از معادن شهرستان خوی انجام می شود. این نمونه را می توانید در طیف رنگی: کرم، زیتونی به همراه خطور گل یخی در بازار خریداری کنید.

سنگ مرمریت خوی

مانند سایر مرمریت ها ساب پذیری بالایی دارد و از مقاومت خوبی برخوردار است. در محیط هایی مانند: پله، راه پله و کف ساختمان های تجاری و مسکونی می توان از آن استفاده کرد.

 

3-داتیس

یکی از سنگ های موجود در معادن استان اصفهان سنگ مرمریت داتیس است. ظاهر روشنی دارد و سطوح رویی آن دارای رگه های قهوه ای و سفید است. این نمونه هم در لیست بهترین مارک سنگ مرمریت در ایران قرار دارد. از مهمترین کاربرد های کلی آن در ساخت نمای داخلی، کف ساختمان و پله ها است.

 

4-سنگ گلدن بلک

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ های تیره در ایران سنگ مرمریت گلدن بلک است. معادن اصلی آن در شهر محلات و کاشان قرار دارد و به دلیل مقرون به صرفه بودن اش کاربرد بالایی در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است. همچنین به عنوان بهترین مارک سنگ مرمریت در بازار صادرات سنگ به اروپا جایگاه خوبی به دست آورده است. رنگ ظاهری آن مشکی، قهوه ای با خطوط طلایی مایل به سفید است. اگر قصد خرید سنگ مرمریت برای پروژه های ساختمانی و معماری را دارید، این نمونه را در اولویت خرید قرار دهید.

 

5-پرشین سیلک

نام دیگر این سنگ سیلک امپرادور است که در طیف رنگی: طوسی تیره، روشن به همراه خطوط سفید موجود است. مقاومت حراراتی، خمشی و سایشی آن باعث شده تا در ساخت ساختمان های مدرن استفاده بالایی از آن صورت گیرد. همچنین جذب آب پایین و کیفیت بالایی دارد.

 

6-لاشتر

مرمریت لاشتر یکی از سنگ ‌های دگرگونی ایران است که به دلیل شباهت بسیار زیاد با سنگ پیتراگری ایتالیا، توانسته تا محبوبیت بالایی به دست آورد. این نمونه با روش هایی مثل: سابیده، هوند، اسکراچ، بوش همر، چرمی، تامبل و تیشه ای فرآوری می‌ شود. همچنین به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که دارد، توانسته تا نظر طراحان و فعالان حوزه ساخت و ساز را به دست آورد. همچنین تم رنگی تیره آن با رگه های سفید اش، زیبایی خاصی را به نمای داخلی ساختمان می دهد. در میان تمامی مرمریت ها و بهترین مارک سنگ مرمریت برای ساخت و ساز می توان از این نمونه هم استفاده کرد.

 

7-بلک آرتا

مرمریت بلک آرتا یک سنگ با ظاهر مشکی است که رگه‌ های سفید و معمولا طلایی در آن وجود دارد. این نمونه یکی از مرمریت‌ های مشکی بی نظیر در ایران است. سنگ بلک آرتا در طرح ‌ها و رنگ ‌های مختلفی تولید می ‌شود و به صورت اسلب و تایل در بازار سنگ ایران به فروش می ‌رسد.

 

8-مرمریت پارادیس

این نمونه از جمله سنگ های مرمریتی است که توانسته در طی چند سال اخیر طرفداران بسیاری را به دست آورد. اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت ارزان با ظاهر یکدست با تم رنگی کرم روشن، تیره و بژ هستید، این نمونه انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

سنگ مرمریت پارادیس

ظاهر آن شباهت بالایی به سنگ دهبید دارد، اما به لحاظ تخلخل و مقاومت با یکدیگر متفاوت اند. در محیط هایی مثل: سنگ پله، کف پارکینگ بهترین گزینه است. در پایان می توان این نمونه را هم در لیست بهترین مارک سنگ مرمریت قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *