مقالات سنگ

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی

دانستن تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی یکی از مهم ترین موضوعات قبل از ساختن و یا بازسازی یک خانه و یک مکان می باشد زیرا بسیاری از افراد با نداشتن اطلاعات کافی و استفاده ی اشتباه از سنگ های طبیعی و یا مصنوعی در بخش های مختلف خانه گاها دچار پشیمانی خواهند شد. پس شما هم برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره ی سنگ های طبیعی و مصنوعی تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

سنگ طبیعی چیست؟

قبل از این که به تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی بپردازیم ابتدا میخواهیم توضیحی درباره ی سنگ های طبیعی به شما بدهیم. سنگ های طبیعی همانطور که نامشان پیداست توسط طبیعت و طی سالیان دراز ساخته خواهند شد و دارای طرح و بافت های متفاوت و ارزشمندی می باشند.

هر یک از طرح ها و رگ هایی که در این سنگ ها وجود دارد خاص و منحصر بفرد می باشد برای مثال شما هیچگاه نمیتوانید دو مدل سنگ طبیعی کاملا مشابه و یک شکل را پیداکنید. سنگ های طبیعی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و از محبوب ترین آن ها میتوانیم به سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن و… اشاره کنیم.

 

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی

 

سنگ مصنوعی چیست؟

حال که با سنگ طبیعی آشنا شدید قبل از بررسی تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی باید توضیحات تکمیلی درباره ی سنگ های مصنوعی نیز در این بخش به شما بدهیم. این سنگ ها توسط انسان ساخته خواهند شد و مواد تشکیل دهنده ی آن ها نیز عبارتند از مواد سنگی یا خاک رس، فلدسپات و شن کوارتز و…. که این مواد تحت فشار بسیار زیاد با دستگاه های بزرگ در کارخانجات قرار خواهد گرفت و سپس قالب گیری می شود و به سنگ های مصنوعی آماده تبدیل خواهد شد.

جالب است بدانید رنگ و صیقلی که بر روی این سنگ ها پس از قالب گیری خورده می شود نیز مصنوعی می باشد تا بتواند سنگ های مصنوعی را شبیه سنگ های طبیعی کند. اما ویژگی خوبی که این سنگ ها دارد تنوع در طرح و رنگ و اندازه ی آن ها می باشد که همه ی سلیقه ها را پوشش می دهد از جمله سنگ های مصنوعی معروف میتوانیم به کاشی، سرامیک، سنگ آنتیک و…. اشاره کنیم.

 

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی

 

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی چیست؟

با داشتن اطلاعات کافی درباره ی سنگ های طبیعی و مصنوعی در این قسمت میخواهیم به تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی بپردازیم و چند مورد از این تفاوت ها را با شما بررسی کنیم که عبارتند از:

  • هزینه: اولین موردی که میتوانیم در تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی به آن اشاره کنیم هزینه و قیمت سنگ ها می باشد که طبیعتا سنگ هایی که طی سالیان دراز و توسط طبیعت تشکیل شده اند یعنی سنگ های طبیعی ارزش و قیمت بالاتری خواهند داشت نسبت به سنگ های مصنوعی!

 

  • دوام و ماندگاری: مورد بعدی دوام و یا ماندگاری و استحکام این سنگ ها می باشد که مسئله ی بسیار مهمی نیز می باشد. سنگ های طبیعی از مقاومت و استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند اما سنگ های مصنوعی به مرور زمان دچار فرسودگی و یا شکستگی خواهند شد و از بین می روند.

 

  • وزن سنگ ها: به صورت کلی میتوان گفت یکی از دلایل استفاده از سنگ های مصنوعی وزن سبک تر آن ها می باشد که کار ها را آسان تر می کند چون سنگ های مصنوعی بسیار سبک تر از سنگ های طبیعی خواهند بود.

 

  • ظاهر سنگ ها: یکی دیگر از تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی که بسیار واصح می باشد ظاهر این سنگ ها است که سنگ های مصنوعی دارای سایز و طرح و شکل های همسان و سنگ های طبیعی دارای طرح های مختلف می باشد که استفاده از هر کدام بستگی به سلیقه و سبک کار شما دارد.

 

  • سلامت و محیط زیست: در مسئله ی زیست محیطی سنگ های طبیعی بسیار بهتر می باشند زیرا در ساخت آن ها از مواد شیمیایی و یا دستگاه های غول پیکر استفاده نخواهد شد.

 

کلام آخر

ما در این نوشته از سایت پالس استون سعی کردیم به تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی بپردازیم و چند مورد از این تفاوت ها را باهم بررسی کنیم و ویژگی هر یک از این سنگ ها را به صورت جداگانه برای شما توضیح دهیم. با دانشتن این اطلاعات به خوبی میتوانید تصمیم بگیرید که برای کار خود از چه نوع سنگی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *