مقالات سنگ

سنگ تراورتن سرویس بهداشتی ( 5 تا از پر فروش ترین )

سنگ تراورتن سرویس بهداشتی

هنگامی که نوبت به انتخاب سنگ مناسب برای سرویس بهداشتی می رسد، بسیار مهم است که  سطح رطوبت در این محیط را در نظر بگیرید. سنگی که انتخاب می کنید باید حداقل جذب آب را داشته و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشد.مواد و مصالح ساختمانی بسیاری برای کف و دیوار حمام در بازار موجود است. اما برای کسانی که به دنبال گزینه ای بسیار ایده آل هستند،سنگ ساختمانی بهترین انتخاب است.

سنگ های نفوذ ناپذیر تا حد بالایی از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کنند. سنگ هایی با تخلخل کم مناسب ترین سنگ ها برای حمام و سرویس های بهداشتی هستند.در ادامه این مقاله از وبسایت پالس استون با ما همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین سنگ تراورتن سرویس بهداشتی آشنا شوید.

 

مهمترین خصوصیات سنگ سرویس بهداشتی چیست؟

بسیار مهم است که سنگ مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام خانه خود را با دقت انتخاب کنید. چرا که انتخاب سنگ مناسب برای این محیط هزینه بالایی دارد و نمی توان هزینه مجددی برای خرید سنگ ساختمانی انجام داد.

به همین جهت باید سنگی را انتخاب کنید که از نفوذ آب به لایه ها و سایر نقاط ساختمان جلوگیری کند. سنگ های با نفوذ پذیری کم و دوام بالا گزینه مناسبی می باشند.

هنگام خرید سنگ برای سرویس بهداشتی ویژگی های مثل: تخلخل پایین و سطوح صیقلی را در اولویت قرار دهید. در ادامه به سایر نکات کلیدی در زمان خرید سنگ تراورتن سرویس بهداشتی اشاره خواهیم کرد.

  1. سنگ تراورتن سرویس بهداشتی باید در برابر مواد شوینده و اسیدی مقاومت بالایی داشته و به راحتی آسیب نبیند.
  2. پس از گذر چندین سال تغییر رنگ ندهد.
  3. از سطوح خوب و تراکم بالایی در برابر لغزندگی و سرخوردن برخوردار باشد.
  4. با سایر قسمت ها دکوراسون ساختمان همخوانی داشته باشد.

این 4 ویژگی که در بالا به آن اشاره شد از مهمترین خصوصیات بارز سنگ تراورتن سرویس بهداشتی و حمام است.

 

بهترین سنگ های تراورتن برای سرویس بهداشتی کدام اند؟

برای استفاده از سنگ تراورتن در محیط های مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی باید از رنگ ‌های روشن و گرم استفاده کنید. برخی از بهترین نمونه ها عبارتند از:

سنگ تراورتن عباس آباد

1-تراورتن عباس آباد ممتاز

این سنگ در طی چند سال اخیر به دلیل مزیت های بسیاری که دارد، توانسته تا در رتبه یکی از پر فروش ترین سنگ های تراروتن در ایران تبدیل شود. اگر قصد خرید سنگ تراورتن عباس آباد را دارید با کارشناسان مجموعه پالس استون تماس حاصل کنید.

 

2-تراورتن حاجی آباد ممتاز

سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز یک نوع سنگ تراورتن است که از معادن عباس آباد در شهر نیمور محلات استان مرکزی استخراج می‌شود.این سنگ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط مختلف جوی دارد، بسیار مورد استقبال خریداران و فعالان حوزه ساخت و ساز قرار گرفته است.این سنگ در برابر تابش نور خورشید دوام بالایی دارد و در هنگام استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، ظاهری زیبا و براقی ایجاد می ‌کند.

 

3-تراورتن سفید کوه

در ادامه ی مقاله ی سنگ تراورتن سرویس بهداشتی  متوجه خواهیم شد که تراورتن سفید کوه یک نوع سنگ تراورتن است که از آهک بالایی تشکیل شده و دارای ویژگی ‌های خاصی است. این سنگ بین سنگ تراورتن و مرمریت قرار دارد و مشابه به هر دوی آنها است. تراورتن سفید کوه به دلیل زمینه روشنی که دارد، طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است.

 

4-تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب از معادن مختلفی استخراج می ‌شود و دارای سورت‌ های کاملاً یکدست است. ویژگی ‌های مثبت آن شامل مقاومت در برابر ضربه، فشار، چسبندگی عالی با ملات، و ماندگاری بالا در برابر نور آفتاب و رطوبت است.سنگ تراورتن تکاب به دلیل تراکم بالا و تخلخل مناسب، در سبک نمای رومی ساختمان مورد استقبال طراحان و معماران بسیاری قرار گرفته است.

 

5-تراورتن یزد

سنگ تراورتن یزد به دلیل حفره‌ های زیادی که دارد، میزان جذب آب آن به نسبت سایر نمونه های بالا بیشتر است. تراورتن یزد در رنگ ‌های مختلفی مانند: سفید (کرم سفید)، عسلی و شکلاتی در بازار سنگ ایران موجود است.

 

سنگ تراورتن یزد

6- تراورتن کردستان

یکی دیگر از مدل های سنگ تراورتن سرویس بهداشتی، تراورتن کردستان می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است و مناسب است برای سرویس بهداشتی زیرا بر اثر تماس زیاد با آب دچار فرسودگی و سایش نخواهد شد. این سنگ تراورتن دارای رنگ بندی جذابی نیز می باشد و میتواند همه ی سلیقه ها را پوشش دهد.

 

قیمت سنگ تراورتن سرویس بهداشتی چه قدر است؟

قیمت سنگ تراورتن سرویس بهداشتی به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می ‌توان به کیفیت سنگ، رنگ، طرح، نوع فرآوری، توری پشت سنگ، نوع بسته بندی، میزان ساب، کیفیت پولیش کاری، حمل و نقل، دقت در برش و گونیا بودن سنگ اشاره کرد.

در واقع، هرچه کیفیت سنگ بالاتر باشد سنگ مرغوب تر است و با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

از نظر ظاهری نیز، سنگ های تراورتن با رنگ کرم و روشن و کمترین موج، محبوبیت بیشتری دارند و با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

برای استعلام قیمت دقیق سنگ تراورتن سرویس بهداشتی بهتر است تا با انبارسنگ ها و کارخانه تولید سنگ تماس حاصل کنید.

 

کلام پایانی با شما همراهان عزیز

در این مقاله به نکات مختصر و مفیدی در رابطه با انواع سنگ تراورتن سرویس بهداشتی با شما در میان گذاشتیم. انتخاب هر سنگ برای محیط و منطقه خاصی نیازمند داشتن آگاهی و تجربه کافی می باشد.به همین دلیل لازم است تا در زمان خرید سنگ حتما با متخصصان حوزه خرید و فروش سنگ و یا کارخانه های معتبر مشورت نمایید.چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای انتخاب سنگ ساختمانی مورد نظرتان را دارید، در پایین این محتوا برای ما درج کنید. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مطلب گذاشتید، کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *