مقالات سنگ

سنگ مناسب کف مغازه

سنگ مناسب کف مغازه

از سنگ های ساختمانی استفاده های بسیاری می شود برای مثال برای نماهای بیرونی و داخلی ساختمان و یا کف خانه و یا کف پاکینگ و… استفاده خواهد شد اما در این بخش از مقالات آموزشی سایت پالس استون میخواهیم درباره ی کف مغازه ها که شامل گروه مختلفی از مشاغل مانند: بوتیک ها، مزون ها، سالن های زیبایی، رستوران ها و… می شود صحبت کنیم .

و چند نمونه از بهترین سنگ مناسب کف مغازه را به شما معرفی کنیم و شما با مطالعه ی هر یک از این سنگ ها در هنگام ساخت و یا بازسازی مغازه ی خود خواهید دانست که مناسب ترین سنگ برای کف مغازتان کدام است پس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

سنگ مناسب کف مغازه

 

سنگ مناسب کف مغازه چیست؟

باید بدانید که انتخاب بهترین سنگ مناسب کف مغازه کار زیاد سختی نمی باشد اما برای انتخاب این سنگ باید ملاک های مختلفی مانند: نوع شغلی که به آن مشغول هستید، میزان نظافت روزانه ای که انجام میدهید، میزان رفت و آمدی که در مغازه ی شما انجام می شود و همچنین ابعاد و متراژ مغازه ی خود و میزان نما و زیبایی که برایتان اهمیت دارد و… را مد نظر قرار دهید.

زیرا ویژگی های سنگ های ساختمانی با یکدیگر متفاوت می باشد و شما باید سنگی که برای مغازه ی شما مناسب است را انتخاب کنید تا بعد ها دچار پشیمانی نشوید.

 

انواع سنگ هایی که برای کف مغازه استفاده می شوند

در صنعت سنگ و ساختمان سنگ های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات مخصوص خودشان می باشد اما بیشترین و سنگ مناسب کف مغازه که بهترین کارایی را خواهید داشت عبارتند از:

 

سنگ مرمریت برای کف مغازه

در اکثر پاساژ ها و مراکز تجاری سر پوشیده از سنگ ها مرمریت برای کف استفاده خواهد شد چرا که دارای تنوع رنگی بسیاری است و بسیاری از سلیقه ها را پوشش خواهد داد و جالب است بدانید که این سنگ جلا پذیری خوبی دارد و زیبایی خاصی را میتواند خلق کند و تراکم آن نیز کم است و از استحکام بالایی نیز برخوردار است و به راحتی با بسیاری از سبک های دکوراسیون جور در خواهد آمد

از دیگر ویژگی هایی که این سنگ دارد و برای کف مغازه مناسب است در مقابل ساییدگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و تا حد قابل قبولی در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز مقاوم است.

 

سنگ مناسب کف مغازه

 

سنگ گرانیت برای کف مغازه

دومین سنگی که میتوانیم به شما معرفی کنیم و در لیست سنگ مناسب کف مغازه قرار خواهد گرفت سنگ گرانیت می باشد. از این نوع سنگ برای مکان هایی با متراژ بالا و مکان هایی که رفت و آمد زیاد می باشد بسیار استفاده می شود چرا که دارای طرح های شلوغ و با بافت پری می باشد و جای لکه های حاصل از کثیفی و جای کفش بر روی آن باقی نخواهد ماند.

این سنگ بسیار مقاوم است و در برابر مواد شوینده نیز دچار آسیب نخواهد شد و همچنین در برابر شرایط آب و هوایی و محیطی مختلف دچار مشکل نخواهد شد. این سنگ نیز همانند مرمریت دارای جلا و درخشندگی و براقی خاصی می باشد و میتواند زیبایی مغازه ی شما را دو چندان کند. این سنگ دارای طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد و برخی از طرح های آن به گونه ای است که آلودگی های حاصل از رفت و آمد زیاد بر روی سطح زمین را نشان نخواهد داد.

 

سنگ تراورتن برای کف مغازه

برخلاف دو سنگ قبلی که درباره ی آن ها توضیح دادیم و گزینه هایی برای سنگ مناسب کف مغازه بودند از سنگ تراورتن برای کف مغازه زیاد استفاده نخواهد شد مگر برای مکان های خاص و یا سبک های خاص، برای مثال افرادی که میخواهند از رنگ های گرم مانند: کرم و قهوه ای و شکلاتی در دکوراسیون مغازه ی خود استفاده کنند زیرا از تراورتن بیشتر برای نماهای بیرونی و یا دیوار ها استفاده می شود و دارای طیف رنگی بسیار زیادی می باشد.

از دیگر ویژگی هایی که سنگ تراورتن دارد و آن را به سنگ مناسب کف مغازه تبدیل می کند قیمت مقرون به صرفه ی آن است زیاد تولیدات این سنگ بسیار زیاد است و در بازار به راحتی در دسترس می باشد ابه به این نکته نیز دقت فرمایید که به دلیل داشتن تخلخل این سنگ در مقابل ساییدگی ماومت خوبی نخواهد داشد و استفاده از آن را در مکان های پر رفت و آمد را توصیه نخواهیم کرد.

 

سنگ مناسب کف مغازه

 

کلام آخر

ما در این نوشته سعی کردیم سه تا از پر مصرف ترین و پر کاربردترین سنگ هایی که برای کف مغازه مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم و ویژگی های هر یک از این سنگ ها را با شما بررسی کنیم. شما میتوانید با توجه به شغل و نیاز و بودجه ی خود سنگ مناسب کف مغازه خود را انتخاب و تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *