مقالات سنگ

بهترین سنگ گرانیت کابینت

بهترین سنگ گرانیت کابینت

بهترین سنگ گرانیت کابینت را شما بعد از خواندن مقاله ی آموزشی پالس استون میتوانید انتخاب کنید. امروزه بسیاری از مردم به ویژه طراح های دکوراسیون داخلی به دنبال انتخاب بهترین سنگ ها برای روی کابینت های آشپزخانه می باشند که سنگ گرانیت اولین انتخاب آن ها می باشد اما تنوع سنگ های گرانیت در این زمینه بسیار زیاد است.

و در رنگ بندی ها و طرح های مختلفی در بازار وجود دارند. پس برای انتخاب یک سنگ گرانیت روی کابینت مرغوب که هم زیبایی داشته باشد و هم کاربردی باشد لازم است شما ویژگی های سنگ ها را بشناسید با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین سنگ گرانیت کابینت را به شما معرفی کنیم.

 

کاربرد سنگ روی کابینت چیست؟

معمولا از سنگ های صاف و یکدست با جنس های متفاوت برای روی کابینت هایی که بر روی زمین قرار دارند استفاده می کنند این کار باعث می شود که آشپزخانه بسیار زیبا تر شود و همچنین کابینت ها کارایی بیشتری داشته باشند برخی از افراد از سنگ روی کابینت ها به عنوان میز ناهارخوری استفاده می کنند.

و برخی بر روی آن وسایل تزئینی می گذارند همچنین برخی از خانم های خانه دار از این سنگ ها به عنوان میز کار خود استفاده می کنند. معمولا از سنگ های گرانیت به دلیل جنس خوب آن برای روی کابینت استفاده می کنند که معرفی بهترین سنگ گرانیت کابینت هدف ما در این مقاله می باشد.

 

بهترین سنگ گرانیت کابینت

در این قسمت از مقاله سایت پالس استون قصد معرفی بهترین سنگ گرانیت کابینت را داریم زیرا انواع مختلفی از سنگ های گرانیتی را برای روی کابینت ها مورد استفاده قرار می دهند و شما میتوانید با توجه سلیقه و بودجه ی خود بهترین سنگ را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید تا بتوانید مکانی زیبا برای پخت و پز در خانه ایجاد کنید.

یکی از دلایل انتخاب سنگ گرانیت بر روی صفحه های کابینت مقاومت بالای این سنگ در برابر گرما و سرما می باشد یعنی شما اگر قابلمه های بسیار داغ را نیز بر روی آن بگذارید دچار ترک یا شکستگی نخواهد شد همچنین شست و شوی این سنگ ها بسیار راحت است و جذب آب بسیار پایینی دارد. در زیر برخی از بهترین سنگ های گرانیتی مخصوص آشپزخانه را به شما معرفی کره ایم:

  • سنگ گرانیتی سفید با رگه های تیره
  • سنگ گرانیتی سیاه
  • سنگ گرانیتی آبی
  • سنگ گرانیتی سفید با رگه های روشن
  • سنگ گرانیتی با رگه های طلایی
  • سنگ گرانیتی با رگه های صورتی
  • سنگ گرانیتی با رگه های سبز
  • سنگ گرانیتی براق یا درخشان

 

توجه داشته باشید هر کدام از این سنگ های گرانیت برای سبک خاصی از دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرند مثلا از سنگ سفید با رگه های روشن برای آشپزخانه های معاصر که دارای رنگ خنثی می باشند و همچنین آشپزخانه های مینیمال استفاده می شود یا سنگ گرانیت با رگه های آبی به دلیل جلوه ی زیادی که به آشپزخانه می دهد بیشتر برای آشپزخانه هایی با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی معتقد هستند که بهترین سنگ گرانیت کابینت رنگ سیاه می باشد زیرا میتواند آشپزخانه ای به سبک مدرن و کلاسیک را به شما بدهد که ترکیب آن با کابینت های تیره و همچنین وسایل ( یخچال، گاز، هود، ماشین لباش شویی و..) سیلور زیبایی دو چندانی را خلق خواهد کرد..

 

بهترین سنگ گرانیت کابینت

 

انواع سنگ کابینت کدام است؟

در نوشته ی بهترین سنگ گرانیت کابینت خواهیم دانست که برای روی کابینت ها از سنگ های مختلفی متوان استفاده کرد که عبارتند از:

  • سنگ کابینت مرمر
  • سنگ کابینت گرانیت
  • سنگ کابینت کورین
  • سنگ کابینت کوارتز
  • سنگ کابینت
  • و…

 

مهمترین ویژگی های سنگ گرانیت کابینت

سنگ گرانیت کابینت باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند در محیط آشپزخانه از آن استفاده کرد. برخی از مهم ‌ترین ویژگی‌های بهترین سنگ گرانیت کابینت مرغوب عبارتند از:

 

1-مقاومت بالا در برابر خط و خش

سنگ کابینت باید در برابر برخورد اشیایی مثل چاقو و سایر اقلام موجود در آشپرخانه مقاوم باشد.

 

2-مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت

محیط آشپزخانه معمولا یک مکان مرطوب است. به همین دلیل باید از سنگ گرانیتی استفاده کنید که تخلخل مناسبی در برابر جذب آب داشته باشد.

 

3-طرح و رنگ متنوع

یکی از خصوصیات بارز سنگ گرانیت مناسب محیط آشپزخانه، طرح و رنگ آن است. به بیان ساده تر باید سنگ های گرانیتی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه شما همخوانی داشته باشند.

 

4-قیمت مناسب و طول عمر بالا

از آنجایی که نمی توان هر بار برای خرید سنگ هزینه کرد. لازم است تا سنگ گرانیتی را خریداری کنیم که طول عمر بالایی دارد.

 

بهترین سنگ گرانیت کابینت

 

سنگ گرانیت صفحه کابینت را چگونه تمیز کنیم؟

در مقاله ی بهترین سنگ گرانیت کابینت میخوانیم که برای تمیز کردن صفحات گرانیت سنگ کابینت باید از یک دستمال مرطوب نخی و مقداری الکل با غلظت پایین استفاده کنید. ابتدا لازم است تا الکل را کمی با آب مخلوط کنید و محلول به دست آمده را روی سطوح صفحات سنگ اسپری کنید. بعد از انجام این کار حال باید از یک دستمال نخی مرغوب تمیز برای پاک کردن سطوح آن استفاده نمایید.

به هیچ عنوان از محلول هایی با غلظت بالا مثل سرکه و آمونیاک برای تمیز کردن صفحه کابینت سنگ گرانیت استفاده نکنید. این محلول ها به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، به سطوح این سنگ آسیب وارد می کنند. همچنین لازم است تا در زمان ریختن مایعاتی مثل آبلیمو، جوهرنمک و چایی محیط این سنگ را سریعا تمیز کنید. بعضی از مایعات نباید در مدت زمان طولانی روی صفحات این سنگ بماند، زیرا پس از مدتی لکه های بزرگی روی سطوح آن به جای می گذارند.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین سنگ گرانیت کابینت را به صورت لیست وار به شما معرفی کنیم و همچنین دلیل استفاده از سنگ گرانیت برای صفحه های کابیت را به شما توضیح دهیم شما میتوانید با توجه به سبک آشپزخانه ی خود و همچنین سلیقه و میزان بودجه ای که دارید هرکدام از سنگ های گرانیت گفته شده را برای خود انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد ما: ” تفاوت سنگ گرانیت و گابرو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *