مقالات سنگ

بهترین سنگ مرمریت ایران

بهترین سنگ مرمریت ایران

بهترین نمونه های سنگ مرمریت در ایران کدام اند؟ بیایید در ابتدا نگاه کوتاهی به سنگ مرمریت بیندازیم و در رابطه با ویژگی های آن کمی به شما آگاهی برسانیم.

سنگ مرمریت یک سنگ طبیعی است که به عنوان یک سنگ ساختمانی و تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

این سنگ در خانواده سنگ های کربناته قرار دارد. سنگ مرمریت در طیف رنگی : صورتی، سبز، طلایی، سفید و قهوه ای در بازار سنگ ایران خرید و فروش می شود.

در این مقاله آموزشی شما را با بهترین سنگ مرمریت ایران آشنا خواهیم کرد.

اگر علاقه خاصی به مطالعه انواع سنگ های ساختمانی دارید، به بخش مجله آموزشی وبسایت پالس استون مراجعه نمایید.

 

معرفی 10 سنگ مرغوب مرمریت

در اینجا قصد داریم تا شما را با انواع سنگ مرمریت از لحاظ مرغوبیت، دوام و قیمت آشنا کنیم.

 

مرمریت دهبید

مرمریت دهبید یک نوع سنگ طبیعی است که به دلیل زیبایی ظاهری، مقاومت بالا و تنوع رنگی، در بسیاری از پروژه‌ های ساختمانی و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

این سنگ کاربردهای خاصی دارد، مانند: ساخت کفپوش، پله، لابی هتل، سرویس‌ های بهداشتی و کانتر آشپزخانه

 

پرشین سیلک

سنگ پرشین سیلک یک نوع سنگ مرمریت لوکس و پرطرفدار در بازار است که از دو واژه “پرشین” به معنای ایرانی و “سیلک” به معنای ابریشم تشکیل شده است. این سنگ به دلیل طرح و نقش زیبا و جذابی که دارد برای طراحی های داخلی و مدرن بسیار مناسب است.

ویژگی ها و مزایا

  • مقاومت بالا در مقابل سایش
  • ساب پذیری مورد انتظار
  • استحکام عالی در برابر ضربه یا خوردگی
  • قابلیت برشکاری حرفه ای در ابعاد و اندازه های مختلف با دور ریز پایین
  • مناسب فضاهای مدرن و شیک

 

سنگ مرمریت مهکام

مرمریت مهکام یکی از بهترین سنگ های مرمریت ایران است. این سنگ در طیف رنگی: قهوه‌ ای تیره، روشن و نوک مدادی در بازار سنگ وجود دارد. همچنین به دلیل تنوع رنگی در طرح و سورت ‌بندی گوناگونش، قیمت‌ متفاوتی دارد.

سنگ مهکام به خاطر خاصیت و ویژگی‌ های درونی اش مناسب استفاده در پروژه‌های لوکس و تجاری است. در بیشتر ساختمان ‌های مدرن از این سنگ به منظور زیباتر شدن نمای داخلی و خارجی استفاده می کنند.

در صورتی که قصد خرید سنگ مهکام و یا انواع سنگ تراورتن و گرانیت را دارید با کارشناسان مجوعه پالس استون تماس حاصل کنید.

سنگ مرمریت مهکام

سنگ مرمریت نیریز

این نمونه سنگ مرمریت هم می توان در لیست بهترین سنگ های مرمریت ایران قرار داد. رنگ اصلی آن سفید همراه با رگه و خطوط خاکستری تیره است.

همچنین شباهت زیادی به سنگ مرمریت دهبید دارد و معمولاً برای کفپوش کردن ساختمان می توان از آن استفاده نمود. قیمت مناسب و زیبایی ظاهری آن باعث شده تا محبوبیت خاصی در میان طراحان داخلی ساختمان به دست آورد.

 

پرشین پورترو

سنگ پورترو هم در لیست بهترین سنگ مرمریت ایران رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. این نمونه اغلب در مکان‌ های لوکس و لاکچری استفاده می ‌شود. مهمترین ویژگی های آن: زیبایی ظاهری خاص، مقاومت بالا در برابر فشار و رطوبت است.

سنگ پورترو معمولا به صورت تایل یا اسلب فرآوری می ‌شود و در فضاهای داخلی ساختمان به منظور زیباتر شدن محیط مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

از کاربردهای دیگرش می ‌توان به کفپوش کردن سرویس ‌های بهداشتی، لابی ‌هتل های لوکس، سنگ ‌فرش مجتمع‌ های اداری، میز و کانتر آشپزخانه اشاره کرد.

 

آباده شیراز

این سنگ باکیفیت از معادن شهرستان آباده در استان فارس استخراج می شود. سنگ مرمریت آباده هم یک نمونه بسیار پرطرفدار و کاربردی است.

در محیط های مثل: فضای داخل ساختمان، پله ها، راه پله ها و حاشیه قاب دور آسانسور استفاده از آن بهترین گزینه است.

 

صلصالی

سنگ مرمریت صلصالی از معادن شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان استخراج می گردد. این نمونه در طیف رنگی: کرم، سفید با موج هایی به شکل نوار قلب در بازار سنگ به فروش می رسد.

به دلیل شکل خاصی که دارد، در محیط هایی مثل: کف ساختمان، دیوارهای اصلی، لابی هتل های 5 ستاره، واحدهای مسکونی ظاهری خاصی از خود به نمایش می گذارد.

 

بلک آرتا

سنگ مرمریت بلک آرتا هم توانسته تا در لیست بهترین سنگ مرمریت ایران قرار بگیرد. یکی از زیباترین سنگ ‌های مرمریت با طیف رنگی مشکی است که مقاومت آن در برابر فشار و جذب آب بالا است.

در محیط هایی مثل: نمای داخلی ساختمان‌ ها، کانتر آشپزخانه ها و کفپوش منازل مسکونی و تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

داتیس

سنگ مرمریت داتیس یک سنگ با زمینه روشن و رگه های قهوه ای است. مقاومت این نمونه، مانند سایر نمونه هایی که در بالا به آن اشاره شد، مناسب است. معادن اصلی آن در شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.

در فضاهایی مثل: کف ساختمان های چند طبقه، پله ها، پاگرد و نمای داخلی انتخاب مناسبی است.

سنگ مرمریت داتیس

پارادایس

مرمریت پارادایس یک نوع سنگ مرمریت با قیمت مناسب و ابعاد مختلف است که در بازار سنگ های ساختمانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. معادن آن در استان های فارس و یزد قرار دارد.

مرمریت پارادایس سوپر که نام اصلی آن دهبید است و یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی فعالان حوزه ساخت و ساز است. از این نمونه هم می توان به عنوان بهترین سنگ مرمریت ایران نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *