مقالات سنگ

بهترین سنگ مرمریت صلصالی

بهترین سنگ مرمریت صلصالی

در مقاله قبلی توضیحات مختصر و مفیدی در رابطه با بهترین سنگ مرمریت آباده به شما ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین سنگ مرمریت صلصالی بپردازیم و نکات مهمی در زمان خرید آن به شما ارائه کنیم.همانطور که می دانید سنگ های مرمریت مدل های مختلفی دارند و انتخاب بهترین مدل باید باتوجه به نوع پروژه ساختمانی صورت گیرد.به همین دلیل لازم است تا در زمان خرید سنگ ساختمانی با کارشناسان باتجربه در حوزه سنگ مشورت کرد. در ادامه این مقاله شما را با یکی دیگر از مدل های سنگ مرمریت آشنا خواهیم کرد.

 

سنگ مرمریت صلصالی از نگاه کلی

سنگ مرمریت صلصالی به دلیل جنس آهکی که دارد، برای مصارف مختلف در مکان هایی که در معرض رطوبت بالا هستند، گزینه مناسبی نیست.عمده مصرف آن در فضاهای داخلی و سر پوشیده است. این سنگ از معادن مختلفی چون: شهرستان آباده در استان فارس و شهرستان ابرکوه در استان یزد استخراج می شود.هر کدام از سنگ‌ های استخراج شده از این معادن به لحاظ : رنگ، طرح و کیفیت با هم متفاوت اند.این نمونه سنگ به دلیل قیمت نسبتاً ارزان، متقاضیان بسیاری دارد و از مقرون به صرفه ‌ترین سنگ‌ های مرمریت در ایران محسوب می ‌شود.

 

بهترین سنگ مرمریت صلصالی کدام نمونه است؟

اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت صلصالی هستید، بدون شک دوست دارید تا بهترین نمونه آن را تهیه کنید. به همین جهت ما در مجموعه پالس استون مشاوره تخصصی به مشتریانمان ارائه خواهیم کرد.در رابطه با سنگ مرمریت صلصالی باید اینگونه بیان کنیم که تمامی سورت های این سنگ کیفیت و دوام مناسبی دارند. اما در این میان سنگ مرمریت صلصالی سفید ممتاز را می توان به عنوان بهترین سنگ مرمریت صلصالی در میان تمامی مدل ها نام برد.

سنگ مرمریت صلصالی سفید ممتاز

کیفیت و ظاهر کلی این نمونه کمی از سایر نمونه ها بهتر است. همچنین در ابعاد و اندازه های مختلفی می توان آن را خریداری نمود.

 

تفاوت انواع سنگ مرمریت صلصالی در چیست؟

تفاوت اصلی میان انواع مدل های سنگ مرمریت صلصالی در رنگ و کیفیت کلی آن‌ است. سنگ مرمریت صلصالی از لحاظ شاخص کیفیت عبارتند از:

صلصالی سفید: این سورت به دلیل رنگ روشن و زیبایی منحصر به فردی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت ها داشته و معمولا با قیمت بالاتری هم به فروش می رسد.

صلصالی کرم: این نمونه کیفیت پایین تری به نسبت سورت سفید دارد.

صلصالی یاسی: این سورت هم به لحاظ کیفیت و طیف رنگی قیمت و کیفیت پایین تری به نسبت دو مدل بالا دارد.

توجه : در سورت های درجه یک و دو هر چه قدر خطوط قرمز موجود روی سنگ کمتر باشد، میزان کیفیت نهایی آن بیشتر است.

 

مزایای سنگ مرمریت صلصالی

مقاومت سایشی خوب: سنگ مرمریت صلصالی مقاومت سایشی خوبی دارد و گزینه مناسبی برای استفاده در پله ها و کف ساختمان می باشد.

قیمت مناسب: قیمت این نمونه سنگ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

تنوع در سورت ها: سورت بندی متنوعی دارد.

 

معایب سنگ مرمریت صلصالی

از این نمونه سنگ نباید در فضاهای باز  استفاده کرد. زیرا دچار هوازدگی می شود.

قیمت بالای سورت سفید: سورت سفید سنگ مرمریت صلصالی به دلیل زیبایی و سطوح روشنی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت‌ ها دارد.

جذب آب متوسط: این سنگ در برابر جذب آب مقاومت متوسطی دارد و در محیط های بسیار مرطوب نمی توان انتظار بالایی از آن داشت.

در زمان خرید بهترین سنگ مرمریت صلصالی حتما به مزایا و معایبی که در بالا به آن اشاره شد، توجه نمایید.

 

3 نکته مهم در رابطه با سنگ مرمریت صلصالی

طریقه تمیز کردن : برای تمیز کردن سطوح آن از گرد و غبار و سایر آلودگی های محیط باید از پارچه های نخی و جارو های نرم استفاده کرد.

نکات زمان حمل و نقل: این سنگ را باید با دقت بالا جابه جا کرد تا دچار ترک خوردگی و شکستن نشود. همچنین لازم است تا در انبارهای سر پوشیده و خشک از آن نگه داری نمود.

نصب درست سنگ : نصب آن باید به درستی انجام شود تا دوام سنگ در برابر شرایط جوی آب و هوا بالاتر رود.

استفاده از رزین اپوکسی

آیا استفاده از رزین اپوکسی باعث کاهش هوازدگی سنگ صلصالی می شود؟

بله، استفاده از رزین اپوکسی می ‌تواند، میزان هوازدگی سنگ صلصالی را کاهش دهد. همچنین استفاده از این ماده باعث کاهش جذب آب به داخل سنگ خواهد شد. و مقاومت سنگ را در برابر محیط های مرطوب و آب و هوای بارانی بیشتر خواهد کرد.

 

چکیده پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین سنگ مرمریت صلصالی پرداختیم و به ویژگی های کلی، مزایا و معایب آن اشاره کردیم. باز هم این نکته را برای شما بیان خواهیم کرد، به هیچ عنوان نباید در زمان خرید سنگ تنها با ظاهر سنگ و قیمت آن توجه کرد.

چرا که هر سنگ کاربرد و ویژگی های خاصی دارد و هر سنگی نمی تواند پاسخگوی تمامی انتظارات شما باشد.به همین جهت لازم است تا در زمان سفارش سنگ نما حتما با کارشناسان باتجربه و دلسوز در این حوزه وارد گفتگو شوید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب از آگاهی کافی برخوردار شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *