مقالات سنگ

بهترین سنگ پله مرمریت

بهترین سنگ پله مرمریت

سنگ پله یکی از محبوب ترین و مقاوم ترین مصالح برای ساخت پله در ساختمان است. سنگ پله خوب باید از دو جنبه استحکام و زیبایی برخوردار باشد.پله ها از مهمترین نقاط پر رفت آمد در ساختمان هستند و لازم است تا از بهترین سنگ پله مرغوب برای ساخت آن ها استفاده کرد. به همین دلیل باید سنگ پله ای را انتخاب کرد که دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله: مقاومت در برابر ضربه، سطوح صیقلی،

قابلیت شستشوی آسان، رنگ و بافت مناسب باشد.یکی از سنگ های پرکاربرد برای پله های ساختمان سنگ مرمریت است. همانطور که در مقالات قبلی در رابطه با خصوصیات بهترین برند سنگ ساختمانی توضیحاتی ارائه کردیم.در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با بهترین سنگ پله مرمریت توضیحاتی را ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

سنگ پله مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • یکنواختی و شفافیت: سنگ پله خوب باید سطح یکنواخت و یکدستی داشته باشد تا در برابر تغییرات آب و هوایی دچار ترک خوردگی نشود.
  • جذب آب پایین: بهترین سنگ پله مرمریت باید در برابر نفوذ آب و هرگونه رطوبت دوام بالایی داشته باشد.
  • عدم وجود ناخالصی: سطوح بدون لکه ای داشته باشد و ظاهر زیبایی به نمای داخلی ساختمان بدهد.
  • شستشوی راحت : به راحتی بتوان سطوح آن را تمیز کرد.
  • مقاومت فشاری بالا: در مکان های پر رفت و آمد مقاوم بماند.
  • قیمت مناسب: بعد از تمامی ویژگی هایی بالا، قیمت سنگ پله مرمریت باید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

 

بهترین سنگ پله مرمریت چیست؟

1-دهبید

مرمریت دهبید مانند سایر مرمریت ها یک سنگ آهکی رسوبی است. مرمریت دهبید با زمینه رنگی سفید و کرم، گزینه محبوبی در میان طراحان داخلی و معماران حوزه ساخت و ساز است. این سنگ دارای ویژگی ‌های مانند: ساب پذیری بالا، قیمت مقرون به صرفه، سطوح صاف، و برش پذیری بالا است.

سنگ مرمریت دهبید

2-آباده

مرمریت آباده یک نوع سنگ مرمریت است که از معادنی مثل: استان فارس و یزد استخراج می گردد. این سنگ دارای رگه‌ های ریز و سطحی براق و روشن است و به دو روش موج دار و بدون موج تولید می ‌شود. این نمونه سنگ را می توانید در طیف رنگی: کرم روشن، تیره و صورتی از وبسایت پالس استون خریداری کنید.

 

3-هرسین

معادن سنگ مرمریت هرسین در استان کرمانشاه استخراج قرار دارد. این سنگ به دلیل داشتن رگه ‌های شاخ گوزنی یکی از سفیدترین نوع مرمریت ها به شمار می رود. از این نمونه سنگ می توانید در محیط های بسیاری مثل: سنگ پله، سنگ فرش ساختمان، نمای داخلی، خارجی و… استفاده کنید. اگر به دنبال خرید بهترین سنگ پله مرمریت هستید، این نمونه انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

 

4-جوشقان

اگر به شهرستان میمه در استان اصفهان سفر کنید، می توانید معادن سنگ مرمریت جوشقان را مشاهده نمایید. این سنگ از زمینه سفید با خال های نوک مدادی و خطوطی به رنگ قرمز تشکیل شده است. به همین دلیل زیبایی خاصی را در اکثر پروژه های ساختمانی به همراه دارد.

 

5-صلصالی

سنگ صلصالی یک نوع سنگ مرمریت است. این سنگ از معادن شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان استخراج می شود. ویژگی بارز آن طیف رنگی بسیار خاص و جذابش است که ظاهری زیبا و دلباز به محیط ساختمان می بخشد. هاله ها و خطوط روی آن باعث شده تا به عنوان بهترین سنگ پله مرمریت و سنگ نمای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

6-مرمریت خوی

همانگونه که از اسم آن پیداست از شهرستان خوی استان آذربایجان غربی استخراج می شود. از این نمونه سنگ ساختمانی می توانید در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید.

سنگ مرمریت خوی

همچنین این نمونه هم در لیست بهترین سنگ های مرمریت پله قرار دارد و با نصب آن جلا و شکوه خاصی می توانید به نمای داخلی ساختمان بدهید. اگر به دنبال سنگ مرمریت با رنگ کرم روشن و یکنواخت هستید، خرید سنگ مرمریت خوی را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

چگونه باید از سنگ مرمریت پله محافظت کرد؟

برای محافظت از این سنگ باید به چند نکته مهم توجه نمود، برخی از این نکات عبارت اند از:

1- تمیز کردن به موقع سنگ: سطوح سنگ را با استفاده از پاک کننده های خنثی مثل: صابون سنگ یا مایع ظرفشویی ملایم به همراه آب گرم تمیز کنید. توجه داشته باشید، مصرف بیش از حد پاک کننده می تواند باعث آسیب رساندن به سنگ شود.

2- جلوگیری از لکه ها: مواد اسیدی، الکلی و شیمیایی می توانند، لکه های دائمی بر روی سطح سنگ مرمریت ایجاد کنند. در صورت ریختن هر ماده ای روی سنگ، آن را سریعاً با پارچه نرم و مرطوب پاک کنید.

3- ساب زدن برای رفع ساییدگی: در سنگ های مرمریت که در کف مورد استفاده قرار می گیرند، ساییدگی ناشی از رفت و آمد بسیار بالا است. بهترین روش برای رفع این ساییدگی ها جلوگیری از خراشیدگی، ساب زدن سطح سنگ با دستگاه های ساب است.

4- استفاده از رو اندازها: برای حفاظت از سنگ مرمریت در برابر آسیب های احتمالی و جلوگیری از ترک خوردن در فصل سرد زمستان، می توانید، از انواع رو اندازها مثل: موکت، فرش و قالیچه های نمدی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *