مقالات سنگ

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

ساخت و ساز و صنعت ساختمان سازی در جهان یکی از صنایع پیشرو است. به همین دلیل لازم است تا برای داشتن یک نمای حرفه ای در ساختمان از بهترین مصالح ساختمانی استفاده کنیم. در میان تمامی مواد و مصالح ساختمانی سنگ همیشه از بالاترین استحکام و مقاومت برخوردار بوده است. اگر به دنبال استفاده از سنگ در پروژه های عمرانی خود هستید، باید با کاربرد هر سنگ آشنا باشید. به فرض مثال اگر قصد سنگ نما کردن محیط داخلی ساختمان را دارید، لازم است تا سنگ مناسب برای دیوارها را تهیه کنید. بسیاری از معماران و فعالان حوزه ساخت و ساز در زمان انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان زمان و حوصله زیادی می گذارند. به همین دلیل پروژه های موفقی را در کارنامه کاری خود به ثبت می رسانند. اگر شما هم قصد فعالیت در این زمینه را دارید، حتما در رابطه با کاربرد هر سنگ ساختمانی مطالعه کنید.

 

چند نمونه سنگ مرغوب برای استفاده در نمای ساختمان

اگر به دنبال تهیه سنگ مناسب برای نمای ساختمان خود هستید، استفاده از سنگ های زیر انتخاب مناسبی می باشد.

 

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

 

1-سنگ تراورتن دره بخاری محلات

یکی از سنگ های رسوبی و با کیفیت در ایران سنگ تراورتن دره بخاری است. این سنگ ظاهر سفید و روشنی دارد و به دلیل تخلخل پایین و خاصیت ساب پذیری مناسب گزینه مناسبی است. طیف رنگی تراورتن دره بخاری در زمینه : سفید مایل به کرم، نسکافه ای، کرم تیره موج دار و بدون موج است. باتوجه به نتیجه خوبی که از ادوام و کیفیت این سنگ به دست آمده در محیط هایی مثل: فضای داخلی ساختمان، پله ها، هتل ها، کف پوش ساختمان های تجاری می توان از آن استفاده کرد.

 

2-سنگ تراورتن آتش کوه استان مرکزی

تراورتن آتش کوه یکی از بهترین و زیباترین سنگ‌ های مورد استفاده در نمای ساختمان ‌های لوکس است. این سنگ به دلیل رنگ سفید و تقریبا یکدست و همچنین ساب پذیری خوب، طرفداران زیادی در حوزه سنگ نمای ساختمان و ساخت مصنوعات سنگی نظیر آبنما، صراحی و مجسمه دارد. این نمونه سنگ در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارد. البته به دلیل قیمت بالای آن، بیشتر در ساخت نمای اصلی، نماهای رومی و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گزینه مناسبی برای طراحی دیوارهای داخلی ساختمان ها و مصنوعات دکوراتیو دارد. در میان لیست بهترین سنگ برای نمای ساختمان می توان از این نمونه هم استفاده کرد.

 

3-سنگ تراورتن حاجی آباد

این نمونه سنگ هم یکی از محصولات مرغوب معادن استان مرکزی ایران است. سطوح آن به دلیل داشتن حفره های مختلف مقاومتش را در برابر گرما و سرما بالا برده است. طیف رنگی: سفید، کرم، شکلاتی، زرد، طوسی و قرمز این سنگ باعث شده تا ظاهر متفاوتی را به نمای ساختمان ببخشد. سنگ تراورتن حاجی آباد را دو نمونه موج دار و بدون موج می توانید در بازار داخلی سنگ ایران تهیه کنید. اگر به دنبال ساخت انواع نماهای ساختمانی و انجام پروژه های معماری متنوع هستید، سنگ تراورتن حاجی آباد یک گزینه ایده آل است.

 

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

 

4-سنگ تراورتن عباس آباد معدن نیم آور

یکی از معادن بسیار مرغوب سنگ در شهرستان نیم آور، استان مرکزی است. از دل این معدن سنگی با نام سنگ تراورتن عباس آباد استخراج می شود. این سنگ در محیط های داخلی ساختمان های لوکس و مدرن همیشه یکی از گزینه های انتخابی میان طراحان داخلی ساختمان است. به لحاظ کیفیت و استحکام در رتبه بالایی قرار دارد. در فضاهایی مثل: دیوارپوش ساختمان، ستون ها، پله ها و ساخت مصنوعات سنگی می توان از آن استفاده کرد. سورت سوپر ممتاز عباس آباد در میان تمامی سورت های آن کیفیت بالاتری دارد. مانند سایر سنگ های تراورتن مرغوب می توان از این نمونه به عنوان یکی از بهترین سنگ ها برای نمای ساختمان نام برد.

 

5-سنگ تراورتن تکاب آذربایجان

تراورتن تکاب یکی از محبوب ‌ترین سنگ های تراورتن در بازار است. این نمونه سنگ از معادن استان آذربایجان غربی استخراج می ‌شود و به دلیل ویژگی ‌هایی مثل: مقاومت در برابر نور آفتاب و رطوبت، کاربرد گسترده ‌ای در نمای ساختمان‌ ها دارد. تراورتن تکاب از طیف رنگی: کرم روشن تا قهوه‌ ای در بازار سنگ ایران معامله می شود. اگر به دنبال سنگی برای عایق کردن ساختمان در برابر صدا و حرارت هستید، این نمونه می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز رضایت بالایی از این سنگ در مناطقی با آب و هوای سرد و مرطوب دارند. به همین دلیل می توان به آن لقب بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر را داد.

 

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

 

جمع بندی پایانی

در این مقاله به معرفی 5 نمونه از بهترین سنگ برای نمای ساختمان پرداختیم. اگر هدف شما انتخاب سنگ نمای مناسب  باکیفیت و طول عمر بالا است. برای انتخاب سنگ مرغوب باید وقت و حوصله کافی بگذارید. انتخاب یک سنگ مرغوب شاید کمی زمان بر باشد، اما ارزش وقت گذاشتن دارد. پیشنهاد پایانی ما این است که حتما با افراد باتجربه و مورد اعتماد در این زمینه مشورت کنید. تا بهترین پیشنهادهای ممکن را به شما ارائه کنند. امیدواریم با ارائه این مطلب گامی به جهت بالا بردن آگاهی شما برداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *