مقالات سنگ

بهترین سنگ برای کفی لابی

بهترین سنگ برای کفی لابی

لابی ساختمان یکی از مهمترین قسمت های داخلی ساختمان است. این محیط به دلیل رفت و آمد بالا و شاهراه اصلی ساختمان باید با بهترین و مرغوب ترین سنگ های ساختمانی ساخته شود. بسیاری از طراحان و معماران داخلی ساختمان برای بالا بردن استحکام این محیط از بهترین سنگ برای کفی لابی ساختمان استفاده می کنند. شاید از خودتان بپرسید که بهترین برند سنگ ساختمانی برای استفاده در این فضا چه سنگی است؟ در ادامه این مقاله از وبسایت پالس استون به معرفی چند سنگ مرغوب برای استفاده در لابی ساختمان می پردازیم.

 

معرفی بهترین سنگ برای کفی لابی

سنگ هایی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم به لحاظ کیفیت، تخلخل و دوام مناسب ترین انتخاب برای لابی ساختمان هستند. در زمان انتخاب هر نمونه باید متناسب با بودجه و ظاهر کلی ساختمان تصمیم به خرید سنگ بگیرید.

 

1-سنگ مرمریت لاشتر

در لیست بهترین سنگ برای کفی لابی به سراغ مرمریت لاشتر می رویم که یکی از لوکس ‌ترین مرمریت‌ های موجود در جهان است. این سنگ از معادن استان اصفهان در منطقه لاشتر، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب این شهر، استخراج می ‌شود. مرمریت لاشتر دارای زمینه رنگی مشکی مایل به خاکستری و روشن است که در بافت آن خطوط سفید و صافی در اندازه‌ های کوتاه و بلند وجود داردف که موجب زیباتر شدن جلوه‌ این سنگ شده است. این نمونه سنگ یکی از مستحکم ‌ترین مرمریت ها است که ظاهر زیبایی به محیط ساختمان می دهد. اگر به دنبال ساخت نمای داخلی شیک در ساختمان خود هستید. این نمونه می توانید به عنوان اولین گزینه در لیست بهترین سنگ برای کف لابی ساختمان باشد.

 

2-سنگ چینی ازنا

دومین سنگ که جزو بهترین سنگ برای کفی لابی می باشد ، سنگ چینی ازنا یک نوع سنگ کریستالی است که در ایران با نام سنگ ازنا شناخته می ‌شود. معادن آن در شهرستان های: ازنا، درود و الیگودرز قرار دارد. سنگ چینی ازنا به دلیل تراکم بالا، مقاومت فشاری بالا، و جذب آب پایین، گزینه مناسبی برای کف لابی ساختمان ها، سرویس های بهداشتی و مصارف ساختمانی دیگر است.

سنگ چینی ازنا

3-سنگ تراونیکس

در سومین نمونه از بهترین سنگ برای کفی لابی به سراغ سنگ تراونیکس رفته ایم که یک سنگ ترکیبی است که از ترکیب سنگ‌ های تراورتن و مرمر (اونیکس) تشکیل شده است. این سنگ به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد پای خود را صنعت ساختمان سازی باز کرده است. از جمله مزایای بارز آن می توان به: مقاومت بالا در برابر رطوبت، فرآوری آسان، نظافت و نگهداری راحت، ظاهر مناسب و قیمت نسبتا پایین آن اشاره کرد. اگر برای تهیه بهترین سنگ برای کف لابی ساختمان بودجه بالایی ندارید. این نمونه سنگ انتخاب مناسبی به لحاظ قیمت و کیفیت برای شما می باشد.

 

4-سنگ گرانیت

سنگ گرانیت هم یکی دیگر از انواع بهترین سنگ برای کفی لابی می باشد که یک سنگ آذرین بوده و از گدازه های ذوب شده در اعماق پوسته زمین تشکیل می ‌شود. با سرد شدن گدازه ها، تحت فشار زیاد این سنگ متبلور می‌ گردد. سنگ گرانیت به دلیل دوام و مقاومت بسیار بالای آن، در بخش ‌های مختلف ساختمان قابل استفاده است. این نمونه هم در میان سایر سنگ های ساختمانی انتخاب مناسبی برای کف لابی ساختمان است. در میان سایر گرانیت ها، گرانیت زاهدان و سنگ گرانیت نطنز در رتبه بهترین سنگ برای کف لابی خانه یا ویلا قرار دارند.

 

5-سنگ مرمر

سنگ مرمر هم در پنجمین لیست از بهترین سنگ برای کفی لابی می باشد و آنرا می توان به عنوان یک سنگ بسیار لوکس برای منازل گران قیمت و عمارت های مجلل در جهان استفاده کرد. قیمت این سنگ در مقایسه با سایر سنگ ها بسیار گران است. اما به لحاظ زیبایی، استحکام بالا و قابلیت عبور نور می توان نمره بالایی به آن داد. اگر برای تهیه بهترین سنگ برای کف لابی ساختمان خود مشکلی به لحاظ هزینه ندارید، این سنگ بهترین انتخاب پیش روی شما است. اما استفاده از آن به دلیل قیمت و هزینه نصب بالا به هیچ عنوان در نمای ساختمان های معمولی پیشنهاد نمی شود. اما اگر به دنبال ساخت یک نمای بسیار لاکچری هستید، سنگ مرمر هیچ جایگزینی ندارد و بهترین گزینه است.

سنگ مرمر

6-سنگ تراورتن

در پایان و آخرین بخش از معرفی بهترین سنگ برای کفی لابی به سراغ تتراورتن رفته ایم که این سنگ هم مانند سایر خانواده سنگ های ساختمانی جایگاه خاصی را به لحاظ کاربرد به خود اختصاص داده است. تراورتن ها سنگ های رسوبی هستند که از باقی مانده مواد معدنی کربانته در دل چشمه های آب گرم به وجود می آیند. کشور ایران به لحاظ دارا بودن معادن این نمونه سنگ در رتبه اول جهان دارد. در واقع به سنگ تراورتن می توان عنوان سنگ همه کاره را لقب داد. چرا که در ابعاد، طیف رنگی، سورت و کیفیت مختلفی در بازار وجود دارد. و به لحاظ قیمتی واقعا مقرون به صرفه است و در زمان نصب به آسانی به ملات ساختمانی می چسبند.هم چنین جهت خرید سنگ تراورتن میتوانید از وب سایت پالس استون اقدام نمایید.

 

ویژگی های سنگ مناسب لابی ساختمان

  1. زیبایی و جلوه مناسب
  2. مقاوم در برابر شرایط محیطی مانند: رطوبت و سرما
  3. سطح درخشان و صیقلی
  4. خشن پذیری و لیز نبودن سنگ در برابر رفت و آمد
  5. قیمت مقرون به صرفه و نصب راحت

 

چکیده کلی

به صورت مختصر و مفید در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی چند نمونه از بهترین سنگ برای کف لابی ساختمان اشاره کنیم. انتخاب هر نمونه سنگ باید باتوجه به بودجه ساخت و ساز، نوع پروژه و در دسترس بودن سنگ صورت بگیرد. به فرض مثال بعضی از نمونه های شاید بهترین انتخاب برای شما به لحاظ زیبایی ظاهری و قیمت نهایی باشند. اما ممکن است که از لحاظ طول عمر سنگ و هزینه حمل و نقل گزینه مناسبی نباشند. به همین جهت در انتخاب بهترین سنگ برای هر پروژه ساختمانی و عمرانی حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در رابطه با انواع سنگ های ساختمانی دارید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *