مقالات سنگ

بهترین سنگ تراورتن سفید ( 4 سنگ محبوب )

بهترین سنگ تراورتن سفید

نمای خارجی ساختمان بخش مهمی از آن می باشد و لازم است تا از زیبایی و دوام بالایی برخوردار باشد. بسیاری از ساختمان هایی که نمای سفید و روشنی دارند، توسط انواع سنگ های تراورتن سفید ساخته می شوند.همانطور که در مقالات قبلی در رابطه با خصوصیات سنگ تراورتن خوب با شما سخن گفتیم. اکنون قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از بهترین سنگ تراورتن سفید بپردازیم. در ادامه این مقاله از وبسایت پالس استون با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

 

چند نمونه سنگ تراورتن سفید برای نمای ساختمان

در صنعت ساختمان سازی عصر حاضر، اهمیت ساخت و ساز و نمای ظاهری ساختمان افزایش پیدا کرده است. این موضوع نه تنها در ساختمان های چند طبقه مورد اهمیت است، بلکه در زمان ساخت ساختمان های کوچک هم یک موضوع مهمی می باشد.

به همین جهت بسیار از فعالان حوزه ساخت و ساز در زمان خرید سنگ ساختمانی به ویژگی هایی مثل: تخلخل، سورت، ناخالصی و قیمت سنگ توجه می کنند. همین موارد می تواند در قیمت سنگ نما تراورتن سفید تاثیر گذار باشد.

بدون شک هر چه قدر کیفیت و مرغوبیت سنگ بیشتر باشد، قیمت نهایی آن هم بالاتر خواهد رفت و البته طول عمر و دوام بیشتری هم می توان از آن انتظار داشت. در اینجا به معرفی چند نمونه از بهترین سنگ تراورتن سفید می پردازیم.

 

1-سنگ تراورتن عباس ‌آباد سفید

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از باکیفیت ‌ترین و زیبا ترین سنگ‌ های تراورتن در دنیای ساختمان‌ سازی است که از معادن استان مرکزی، شهرستان نیم آوراستخراج می ‌شود.

این سنگ دارای ویژگی ‌های منحصر به فردی از جمله:

  • رنگ کرم روشن متمایل به سفید با طرح و نقش موج ‌دار و بی ‌موج
  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند: باران ها ی اسیدی، سرما و گرما
  • ساب پذیری و صیقل ‌پذیری بسیار بالا
  • وجود نقش ‌ها و موج‌ های زیبا در برخی سورت ‌ها
  • تخلخل پایین نسبت به بسیاری از سنگ ‌ها

سنگ تراورتن عباس ‌آباد سفید

سنگ تراورتن عباس آباد در سورت ‌های مختلف سوپر، ممتاز، درجه 1 و درجه 2 عرضه می ‌شود. قیمت این سنگ به رنگ، طرح، ابعاد (تایل و اسلب) و تنوع سورت آن بستگی دارد.این سنگ تراورتن به دلیل ویژگی ‌های منحصر به فرد خود، به خصوص برای استفاده در نمای سنگی سبک کلاسیک و رومی طرفداران زیادی دارد. همچنین به علت مقاومت و سختی بالا، در نماهای مرتفع ساختمان‌ ها نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

2-سنگ تراورتن ابیانه ممتاز

در ادامه ی مقاله ی بهترین سنگ تراورتن سفید متوجه خواهیم شد که تراورتن ابیانه یکی از سنگ ‌های بسیار زیبا و با رنگ روشن است که قیمت مناسبی دارد و ظاهر زیبایی را می ‌تواند به ساختمان ببخشد.این سنگ دارای تم رنگی کرم روشن و سفید است و در برخی از سورت ‌های آن رگه‌ های تیره رنگ نیز دیده می ‌شود. تراورتن ابیانه دارای وزن سبکی است و از مقاومت بالایی برخوردار است.

رنگ زمینه روشن این سنگ، باعث ایجاد تفاوت و جذابیت در معماری می‌ شود. از این سنگ می توان در دکوراسیون داخلی و محوطه‌ سازی هم استفاده کرد.تراورتن ابیانه اگر در معرض رطوبت و سرمای شدید قرار گیرد، ممکن است به طور ناخواسته آسیب ببیند. رطوبت می تواند، باعث تغییر شکل، ترکیدگی و حتی تخریب این سنگ شود.

بنابراین، در مکان هایی که در معرض رطوبت و سرمای شدید قرار دارند، بهتر است از سنگ های دیگری با مقاوت بالاتر استفاده کنید.قبل از تصمیم گیری نهایی، بهتر است با متخصصان معماری یا مشاوران سنگ در مجموعه پالس استون مشورت کنید. تا بر اساس نیازها و شرایط خاص پروژه خود بهترین سنگ مناسب را نمایید.

سنگ تراورتن ابیانه ممتاز

3-سنگ تراورتن آتش کوه

در ادامه ی بهترین سنگ تراورتن سفید خواهید دانست که سنگ تراورتن آتش کوه یکی از بهترین و زیباترین سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان های لوکس است.این سنگ به دلیل رنگ سفید، کرم و یک دست و ساب پذیری خوب طرفداران زیادی دارد. از مهترین ویژگی های این سنگ می توان به :ظاهر زیبا آن، مقاومت در برابر سایش، عدم تغییر رنگ، دوام و عایق مناسب برای دما اشاره کرد.از سنگ تراورتن آتش کوه سوپر در ساخت نمای اصلی، نماهای رومی و نماهای مدرن استفاده می کنند. اگر به دنبال خرید بهترین سنگ تراروتن سفید هستید، این سنگ هم انتخاب مناسبی است.

 

4-تراورتن طبس

سنگ تراورتن طبس یکی از انواع سنگ‌ های رسوبی و یکی از بهترین سنگ تراورتن سفید و محبوب برای استفاده در ساختمان سازی است. این سنگ در انواع پروژه های ساختمانی به دلیل ظاهر زیبا و رنگ سفیدی که دارد مورد توجه طراحان و معماران بسیاری قرار گرفته است.

 

ویژگی‌ ها

رنگ: سنگ تراورتن طبس دارای زمینه روشن با موج های مشکی، عسلی و گاها صورتی است. در فرآوری مدل های بی موج، این رگه ها به صورت هاله دیده می شود.

کیفیت: سنگ تراورتن طبس با کیفیت خوب و ساب پذیری بالا شناخته شده است.

کاربردها: از این سنگ در مواردی مثل: نمای ساختمان، کفپوش، دیوارپوش و پله می توان استفاده کرد.

مزایا: سنگ تراورتن طبس ممتاز معمولا با رنگ کرم در بازار سنگ ایران به فروش می رسد. این سنگ در برابر سایش مقاومت خوبی دارد و تخلخل قابل قبولی برخوردار می باشد، به راحتی به ملات ساختمان می چسبد.

اگر به دنبال خرید بهترین سنگ تراروتن سفید برای نما هستید، این نمونه هم انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

 

سنگ تراورتن سفید از کجا استخراج می ‌شود؟

بهترین سنگ تراورتن سفید از معادن مختلفی در ایران استخراج می ‌شود. برخی از مهم ‌ترین معادن تراورتن ایران شامل: تکاب، عباس آباد، اسک، آب گرم محلات، ابیانه و آتش کوه است.

 

کلام آخر

ما در این نوشته سعی کردیم 4 تا از بهترین سنگ تراورتن سفید را به شما معرفی کنیم و ویژگی های هر یک از این سنگ ها را نیز به صورت مختصر بررسی کنیم. از دیگر سنگ های تراورتن سفید که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد می توانیم به سنگ تراورتن رامشه، سنگ تراورتن آبگرم، سنگ تراورتن کرم یزد، سنگ تراورتن سلماس و… اشاره کنیم که با توجه به بودجه و سلیقه و کارایی خود میتوانید هر یک از این سنگ ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *