مقالات سنگ

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت

ما در بخش اول از سری مقالات پالس استون به سراغ بررسی ، مقایسه و کاربرد انواع سنگ ساختمانی پرداختیم که تراورتن و مرمریت جزو آنها بودند و حالا میخواهیم در مورد تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت بپردازیم اما قبل از آن لازم است تا توضیحات کوتاهی درمورد هر یک از این دو سنگ را ارائه کرده و نهایتا در مورد تفاوت های این دو بپردازیم.

 

سنگ تراورتن چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت ، بهتر است با تراورتن کمی آشنا شویم.سنگ تراورتن سنگی مقاوم و رسوبی است که بیشتر در نمای ساختمان ها استفاده می شود ، علاوه بر تراورتن از سنگ گرانیت هم استفاده زیادی می شود به این دلیل که شباهت زیادی به تراورتن دارد. این سنگ در سه رنگ اصلی شیری ، شکلاتی و نقره ای وجود دارد که بیشتر از رنگ های روشن آن برای نما استفاده می کنند. سنگ تراورتن و مرمریت هردو از سنگ های آهکی می باشند اما دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید. این سنگ بدلیل مقاومت در برابر گرما و عایق بودن صدا جزو بهترین سنگ ها برای استفاده در نمای خانه و دیزایین خانه انتخاب شده است که شما می توانید هر رنگ از این سنگ را که می خواهید ، همین الان از سایت پالس استون سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

مشاهده ی انواع سنگ تراورتن

 

سنگ مرمریت چیست؟

بعد از آشنایی با تراورتن و قبل از بررسی تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت بهتر است تا با مرمریت هم کمی آشنا شویم.همانطور که گفتیم سنگ مرمریت هم مانند سنگ های تراورتن از دسته سنگ های آهکی می باشد و برخلاف اسم آن هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد. از سنگ مرمریت هم در نمای داخلی و هم نمای خارجی استفاده می شود و به طور کلی به سه دسته ابری ، چینی ، کریستال تقسیم می شود که شما می توانید با توجه به دیزایینی که مدنظر دارید یکی از آنها را انتخاب و استفاده کنید. رنگ بندی های سنگ مرمریت هم مانند تراورتن است اما رنگ هایی از جمله زرد ، قهوه ای روشن ، قهوه ای تیره دارد که سنگ تراوتن ندارد. سنگ مرمریت مقاوت زیادی نسبت به سنگ گرانیت و تراورتن ندارد و بیشتر به خاطر زیبایی آن در نماها استفاده می شود. از این سنگ در جاهایی از جمله کفپوش ، راه پله ها ، سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. همچنین اگر که دنبال دیزایین مدرن برای خان هایتان هستید پیشنهاد می کنیم که حتما از رنگ تیره این سنگ استفاده کنید.

 

مشاهده ی انواع سنگ مرمریت

 

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت

3 تفاوت سنگ های تراورتن و مرمریت

حالا به تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت میپردازیم.هرکدام از سنگ هایی که شما می شناسید دارای ویژگی هایی منحصر بفردی هستند که باعث ایجاد تفاوت و علاوه بر آن تفاوت قیمتی میان آنها شده است.

 

1-نحوه ی تشکیل آنها

اولین تفاوت میان دو سنگ تراورتن و مرمریت نحوه تشکیل آنها است. سنگ مرمریت از دسته سنگ های دگرگونی است که از طریق دگرگونی سنگ آهک تحت فشار و حرارت تشکیل می شود اما برخلاف سنگ مرمریت سنگ تراورتن سنگی رسوبی است که از رسوبی شدن مواد معدنی در رودخانه ها ایجاد می شود.

 

2-قیمت آنها

دومین تفاوت میان این دو سنگ درباره قیمت آن ها است که سنگ تراورتن قیمت پایین تری نسبت به سنگ مرمریت دارد و این نشان دهنده کیفیت پایین یا بد سنگ تراروتن نیست و لازم است بدانید که سنگ تراوتن مقاوم تر و بهتر از سنگ مرمریت برای استفاده در نمای خانه است اما سنگ مرمریت بدلیل رنگ های جذاب و ظاهر زیبایی که دارد قیمت بیشتری نسبت به تراورتن دارد و بیشتر در نمای داخلی خانه ها استفاده می شود که باعث می شود جذابیت خانه شما چندین برابر شود.

 

3-نگهداری آنها

یکی دیگر از تفاوت های میان دو سنگ نگهداری های آنها است ، نگهداری از سنگ ها بسیار مهم است و اگر دانسته قبلی از سنگی که در منزلتان استفاده کردید نداشته باشید ممکن است باعث از بین رفتن سنگ های بکار رفته در منزلتان شوید. سنگ تراورتن و مرمریت تقریبا نحوه نگهداری شبیه به هم دارند ، اگر چیزی بر روی این دو نوع سنگ ریخته شد پیشنهاد می شود که سریعا آن را پاک کنید زیرا مرمریت و تراورتن حساسیت زیادی دارند و ممکن است خیلی سریع باعث ایجاد لک روی آنها شود.پیشنهاد می شود که از دستمال های مرطوب و شوینده های غیر سمی برای تمیزکاری آنها استفاده شود زیرا مواد اسیدی مانند آبلیمو و .. باعث خراب شدن و از بین رفتن این دو سنگ می شود.

 

 

بررسی میزان دوام سنگ مرمریت با تراورتن

وقتی صحبت از مقایسه دوام سنگ تراورتن و مرمریت به میان می آید. به جرات می توان گفت که تراورتن سنگ نرم تر و دارای تخلخل بیشتری به نسبت مرمریت است. البته فرآوری این سنگ به گونه ای است که در دو نوع موج دار و یا بدون موج تولید می شود. اگر به دنبال خرید سنگ تراورتن با دوام و مقاومت بالا هستید، پیشنهاد ما خرید نمونه های بدون موج است.

 

مهمترین کاربرد سنگ مرمریت و تراورتن

سنگ های تراورتن معمولا برای ساخت نمای خارجی دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. اما برای استفاده در کف و راه پله گزینه مناسبی نمی باشند. اما سنگ های مرمریت را می توانید در محیط هایی که رفت و آمد و رطوبت پایین است، استفاده کنید. مانند: پله، کانتر، میزهای سنگی و…

 

روش تعمیر و نگه داری سنگ تراورتن و مرمریت

روش تعمیرات و نگه داری هر دو نمونه تقریبا یکسان است. برای نگه داری از سنگ تراورتن می توانید از درزگیرهای سنگی استفاده کنید تا در برابر رطوبت و جذب آب مقاومت بالاتری داشته باشند. همچنین لازم است تا در زمان ریختن مایعات روی سطوح هر دو سنگ سریعا محیط آنها را تمیز کنید. برای تمیز کردن سطوح هر دو سنگ باید از دستمال نخی مرطوب بدون استفاده از مواد شیمیایی اسیدی استفاده نمایید.

توجه: هر چه قدر هم میزان دوام و استحکام یک سنگ بالا باشد، اما نیازمند نگه داری و نظافت به موقع است.

 

قیمت سنگ تراورتن بیشتر است یا مرمریت؟

قیمت هر سنگ ساختمانی می تواند تحت تاثیر موارد مختلفی مثل: سورت، کیفیت، ابعاد، ساب پذیری و زمان استخراج آن تغییر کند. اما معمولا قیمت سنگ مرمریت در ایران بیشتر از سنگ تراورتن است. اما بعضی از مدل های تراورتن ممکن است با قیمت بالاتری به فروش برسند. با این وجود برای استعلام دقیق قیمت سنگ مرمریت و یا تراورتن می توانید با مشاوران پالس استون تماس حاصل کنید.

 

نتیجه پایانی

اگر که قصد ساخت یک پروژه و یا خانه دارید سایت پالس استون مرکز فروش و خرید سنگ ساختمانی پیشنهاد می کند که از سنگ تراورتن استفاده کنید زیرا هم طول عمری بیشتری نسبت به سنگ مرمریت دارد و هم قیمت آن مناسب است و از همه مهم تر مقاومت بهتری نسبت به سنگ مرمریت دارد ، اما اگر به دنبال بازسازی منزلتان هستید و می خواهید که از دیزایین قدیمی منزلتان راحت شوید و آن را تبدیل به یک دیزایین مدرن امروزی تغییر دهید پیشنهاد می شود از سنگ مرمریت و رنگ تیره آن استفاده کنید. شما همراهان عزیز سایت پالس استون می توانید جهت هر گونه ثبت سفارش با شماره ای که در صفحه اصلی سایت قرار دارد تماس بگیرید و سفارشات خود را نهایی کنید تا ما بتوانیم در کمترین زمان سفارشات شما را برایتان ارسال کنیم ، در ضمن می توانید هرگونه سوال راجب سنگ تراورتن و مرمریت و یا تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت دارد را در بخش نظرات کاربران با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *