مقالات سنگ

سنگ مناسب برای دیوار ها

سنگ مناسب برای دیوار ها

سنگ مناسب برای دیوار ها یکی از چالش ها در طراحی داخلی می باشد زیرا انتخاب سنگ مناسب برای دیوار ها یکی از مهم ترین عناصر برای زیبایی بخشیدن به خانه می باشد. از فواید انتخاب درست سنگ ساختمانی این است که باعث استحکام دیوار ها خواهد شد و این سنگ ها به طول عمر ساختمان ما کمک خواهد کرد.

ما از سنگ ها برای قسمت های مختلفی از یک ساختمان مانند: نمای داخلی، نمای خارجی ساختمان، پله ها، محوطه و… استفاده می کنیم اما امروز قصد داریم بهترین سنگ های ساختمانی که برای دیوار ها مناسب می باشند را به شما معرفی کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

انواع سنگ برای دیوار

قبل از این که شما را با سنگ مناسب برای دیوار ها آشنا کنیم لازم است شما سنگ های موجود در بازار را بشناسید تمامی سنگ های گفته شده در زیر برای دیوارها به کاربرده می شوند اما در ادامه ما بهترین و مناسب ترین سنگ برای دیوار ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برخی از این سنگ ها عبارتنداز:

  • سنگ آهک
  • سنگ تراورتن
  • سنگ گرانیت
  • سنپ مرمریت
  • سنگ آنتیک
  • سنگ بازالت
  • سنگ سندستون
  • سنگ اسلب
  • و….

 

سنگ مناسب برای دیوار ها

دیوار ها اصلی ترین بخش های ساختمان می باشند که از اهمیت زیادی برخوردار هستند درواقع زمانی که وارد یک ساختمان میشویم اولین چیزی که به چشم ما می آید دیوار ها می باشند بنابراین انتخاب سنگ مناسب برای دیوار ها دارای اهمیت زیادی می باشد.

در زمان خرید سنگ برای دیوارها باید با فاکتور های مختلفی مانند: رنگ، اندازه، قیمت، کیفیت و مقاومت سنگ ها دقت کنید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید. به طور کلی دیوار های یک ساختمان را میتوانیم به دو بخش دیوارهای داخلی و دیوارهای خارجی تقسیم کنیم.

 

دیوارهای خارجی ساختمان

دیوارهای خارجی یک ساختمان شامل قسمت هایی می باشد که معمولا بیشتر در معرض شرایط آب و هوایی مانند: باد و باران و… قرار دارند. و باید سنگ مناسب برای دیوار های این بخش را به گونه ای انتخاب کنید که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. برخی از دیوار های خارجی عبارتنداز:

 

سنگ دیوار حیاط

یکی از بهترین سنگ هایی که برای دیوارهای خارجی و دیوار حیاط مورد استفاده قرار می گیرد سنگ تراورتن می باشد که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و به دلیل این که دیوار ها در بین کوچه و ساختمان مرز مشخص می کند بیشتر در معرض شرایط آب و هوایی و نور خورشید قرار دارد پس سنگ تراورتن بهترین گزینه برای دیوار حیاط می باشد.

 

سنگ مناسب برای دیوار ها

 

سنگ دیوار پارکینگ

سنگ مناسب برای دیوار های پارکینگ مرمریت و سنگ گرانیت می باشد زیرا این دیوار ها مانند دیوار حیاط به طور مستقیم با عوامل بیرونی در تماس نمی باشد تنها نکته ای که در هنگام خرید سنگ پارکینگ باید به آن بسیار دقت کنید رنگ این سنگ ها می باشد مثلا استفاده از سنگ هایی با رنگ روشن باعث بزرگتر و روشن تر نشان داده شدن فضای پارکینگ شما می شود.

 

دیوارهای داخلی ساختمان

دیوارهای داخلی بخش هایی هستند که باعث تفکیک فضای داخلی ساختمان ها می شوند و بهترین سنگ ها برای این دیوارها میتواند سنگ گرانیت و سنگ مرمریت و تراورتن باشد که شما با توجه به سلیقه و بودجه و فضایی که میخواهید ایجاد کنید میتوانید از این سنگ ها استفاده کنید. ما به طور کلی دیوارهای داخلی را به سه بخش دیوار پذیرایی، دیوار حمام و سرویس بهداشتی، دیوار راه پله تقسیم می کنیم.

 

سنگ دیوار آشپزخانه

سنگ مناسب برای دیوار های آشپزخانه میتواند از انواع مختلفی باشد اما باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد زیرا آپشزخانه یکی از محل های پر رفت و آمد یک خانه به حساب می آید همچنین در معرض آب نیز قرار دارد. سنگ گرانیت از پر استفاده ترین و مناسب ترین سنگ های ساختمانی برای آشپزخانه است.

 

سنگ مناسب برای دیوار ها

 

سنگ دیوار حمام وسرویس بهداشتی

سنگ مناسب برای دیوار های حمام و سرویس بهداشتی را میتوانید در مقاله ی ” بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی چیست؟ ” مطالعه کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

 

سنگ دیوار راه پله

سنگ مناسب برای دیوار های پله و راه پله سنگ مرمریت می باشد زیرا این سنگ دارای تنوع رنگی بسیاری است و دارای سطحی صیقل خورده و زیبا می باشد به دلیل این که این بخش با عوامل بیرونی در تماس نیست در انتخاب یک سنگ دست شما باز است زیرا سنگ های ساختمانی بسیار زیبایی در بازار موجود می باشد.

 

کلام آخر

ما در این مقاله از سایت پالس استون سعی کردیم سنگ مناسب برای دیوار های داخلی و خارجی یک ساختمان را به شما ممعرفی کنیم تا شما در هنگام خرید سنگ برای دیوار ها دچار سردرگمی نوشید شما میتوانید با توجه به سلیقه ای که دارید و هزینه ای که میخواهید صرف کنید هر کدام از سنگ های گفته شده را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *